Gå til innhold

Vi har nettopp adoptert fra Sri Lanka...


snøfilla - mamma til 2

Anbefalte innlegg

...så hvis noen har spm. om dette kan dere sende meg en PM.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva lurer du på? Den norske delen av prosessen, eller hvordan systemet fungerer på Sri Lanka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte 10 mnd. på den norske delen av prosessen og hadde 3 samtaler (hjemmebesøk) av barnevernet.

 

Vi ventet i bare 7 mnd. fra papirene ble sendt til Sri Lanka og til forespørsel om barn.

 

Vi var på hentereise i 4 uker.

 

En veldig ryddig og grei prosess :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg få gratulere med barnet! Det må ha vært en opplevelse å endelig få det til - selv om det var adoptivveien! Vi var selv inne på den veien (Kina) - etter 4 års prøving og 4 IVF. Helt til vi faktisk klarte det på egenhånd! Nå har jeg en liten gutt på 3 mnd i huset og storkoser meg. Jeg fulgte mye med på deg på Assistert befruktning og det siste jeg leste om deg var da du skulle til Finland.....Det gikk ikke det heller skjønner jeg. Flott at dere valgte adopsjon!

Jeg vet ikke om du husker meg?

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tinna - selvfølgelig husker jeg deg :-)

 

Ja, vi er glad vi gikk for adopsjon. Og ettersom jeg "bare" er 37 år, kan det være at vi gjør flere prøverørforsøk etter hvert - for å få søsken.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vil først si gratulerer og deretter spørre om det er vanlig at det tar så kort tid fra Sri Lanka? Hadde dere flaks eller hva gjorde at det bare gikk sju måneder? Kjenner noen som skal adoptere derfra, og tror de regner med mye lenger ventetid, hadde vært hyggelig om de endelig kunne få en positiv overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lille :-)

 

Vi hadde flaks i forhold til timeingen på Sri Lanka. Da vi startet adopsjonsprosessen var det stopp for nye søkere til SL. Vi valgte derfor Kina som land. Men da vi ble godkjent i det norske systemet for ca 1 år siden åpnet Adopsjonsforum igjen for adopsjon fra Sri Lanka. Vi byttet derfor land og var så heldig å bli nr. 4 i køen som norske søkere på Sri Lanka. Alle vi fire søkerparene som ble godkjent for SL i fjor har nå fått tildeling, og det har gått raskt for alle parene. Hvordan tildelingstempoet vil bli framover er det ingen som vet. Man håper vel på 5-7 tildelinge derfra pr. år, så for dem som sender søknaden til SL nå om dagen kan det også gå fort. Det er lov å håpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...