Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Det har seg sånn at vi er en familie på 3, som muligens ser ut til å bli 4. Har en STERK følelse på at jeg er gravid igjen, men har ikke turd teste enda. Men uanset, min sambo vil virkelig ikke ha 1 til nå.. Og vil at eg ska ta abort uanset.. men d vil jo ikke jeg.... Han visste jo at jeg ikke går på noe prevensjon, og ikke har han brukt noe heller, så er jo like mye hans "feil" vil no eg påstå, og burde vel bare tatt ansvar for sine handlinger i så tilfelle.. eller?? Skjønner jo godt hvorfor han ikke vil ha nå, pga økonomi å sånn, men så har d seg jo sånn at vi har helt til slutten av november til å finne ut av løsninger event, og d burde jo gå!. Og siden jeg no jobber så jobber eg nok opp retten til permisjonspenger (noe jeg ikke hadde første gang, og da merket vi d godt på økonomien). Men hvordan skal jeg si til han at jeg ikke vil ta noe abort, når jeg vet at han virkelig vil jeg skal d.. :s Er litt i villrede.... Selv om det ikke er bekrefta at vi er med barn enda. Håper noen tar seg tid til å si sitt synspunkt.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 hmm, jeg vil no si at d ikke er noe vanskelig valg da... Behold barnet! Hadde du vært helt imot en unge sjøl hadde det vært noe annet, men siden du egentli ikke vil ta abort så gjør du ikke det..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Når du har partner og jobb så er det vel ikke noe problem å få ett barn til? Dere hadde vel før eller senere kanskje tenkt at poden skulle få en bror/søster uansett? Det er vel ikke alltid at det passer perfekt å få barn, men dere har vel tak over hodet og et barn allerede? Dere vil i tillegg få offentlig hjelp om det skulle være krise (ikke at DET er å satse på.. men barn behøver ikke lide her i landet mener jeg... nok av mat, klær, ting, etc.) Liker han ikke barn? Hvorfor ta abort når dere allerede har en/ei?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Dere vil få mindre utgifter til å begynne med. Barn nr.2 kan vel arve en god del klær og ting fra barn nr. 1?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Helt klart et vanskelig valg. Men jeg må bare si at jeg synes nå at jentene har et ansvar her også, da!! Du skriver at HAN visste du ikke gikk på noen prevensjon, HAN burde tatt ansvar osv. Men hva med deg? Har ikke ud noe ansvar i det hele tatt eller? Dere er da to om det, han feide ikke over deg mens du sov eller noe..?? Ta litt ansvar selv også, test deg for å se om du virkelig er gravid, og snakk med samboeren etterpå. Dere finner sikkert en løsning på det.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 HI her... Joda, han liker barn. Og selvsagt har jeg også et ansvar, men vi hadde jo planer om å begynne å tenke på en til til sensommeren, så burde jo egentli ikke bli et problem å få litt tidligere enn planlagt. Har tatt vare på alt av klær, og har stellebord og alt det der enda, så jeg for min del mener det går seg til om det blir sånn... Men skjønner sambo litt også, han hadde sett for seg at vi eide eget hus å sånn før vi ble stor familie, men vi leier en helt grei leilighet for en rimelig peng, så ikke noe å si på hus å sånn.... Men er vanskelig å i d hele tatt tenke på å skulle ta abort. Er noe jeg har sagt jeg aldri vil igjennom, så får bare håpe sambo klarer se d positive i det med en baby i huset..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Stå på. Lykke til. Dette går nok bra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå