Gå til innhold

Hvordan steker dere laksefiletene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør jeg ta dem opp i dag om vi skal ha dem til middag i morgen?'

Hvordan bør jeg steke dem(i panna) for å få dem gode? Og hva slags krydder? Salt og pepper?

Mvh

Husmorlærling

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan legge dem til tining i kjøleskapetkvelden før. Jeg steker dem inni ovnen, litt olje i bunn , legger filetene utover og strør sitronpepper over. Steker de på varmluft 200 grader i ca 20 min.. ( har ikke tiden helt til prikke , ser at de får en gylden farge) De kan fort bli tørre om de stekes for lenge.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Laksefilet er absolutt lettest å steke i ovn, steker du dem på panne faller de fort fra hverandre.

Jeg tar dem ut dagen før, og legger dem i en ildfast form i kjøleskapet. Har over salt og sitronpepper.

Dagen etter setter jeg på ovnen på 200 grader, og mens den gjør seg varm deler jeg en sitron i to på langs. Så skjærer jeg skiver av sitronen, så du får "halve skiver". Disse putter jeg innimellom laksefiletene. Kutter også løk og paprika i små terninger, og deler cherrytomatene i to.

Steker laksefiletene i ca 15 min, tar dem ut, strør paprika, løk og cherrytomater rundt filetene i formen og putter inni igjen i 10 minutter til.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Om jeg ikke har sitronpepper, hva bruker jeg da? Kan jeg bruke pepper og sitron???

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Det går fint=) pepper, og en dæsj sitrondråper oppå.

Ps - hvis du steker som meg med sitronskiver imellom så ikke spis sitronene - de blir bitre når de stekes, men sitronsmaken går inn i laksen=)

bruk gjerne pepper med litt større korn enn vanlig finmalt pepper. setter bedre smak=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...