Gå til innhold

Å GUUUD så kvalm.. noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke av den som skal klage over kvalmen, men lurer på om noen har tips på hva man kan drikke/spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

først og fremst vil jeg bare si at jeg ikke synes det er noe galt å klage over kvalmen dersom man virkelig virkelig plages :)

Når det er sagt så er det vel veeeeeldig varierende hva som hjelper. Spise regelmessig, brød, kjeks etc. For min del funker absolutt ingenting, ikke en gang afipran. Har ikke blitt lagt inn, men i sist svangerskap måtte jeg legges inn, så jeg vet desverre ikke om noen ting som har funket på meg. Hører om noen som føler at lakris hjelper, prøvd det ?

Skrevet

Jeg fikk tips fra min lege i mitt forrige svangerskap, at det var lurt å drikke litt energidrikke (powerade osv). Jeg var fryktelig dårlig i veldig mange mnd, og jeg syntes det hjalp litt når jeg var skikkelig pumpa.

Skrevet

Kapteinkjeks, appelsiner og druer hjelper meg masse. :) Dessuten å drikke massemasse vann hele tiden. Spesielt godt med sitronskiver i vannet.

Tips: Ha gjerne noen kjeks ved siden av sengen, så du kan våkne litt tidligere og spise noen, før du egentlig skal stå opp :)

Skrevet

det er jo forskjellig fra person til person, så du får bare prøve ut de rådene du får.. hehe

for meg hjelper eplejuice (ikke nektar) blandet med grønn farris.

grønne epler

seabands

ingefær

frukt. masse frukt.

Skrevet

Jeg er kanskje litt sprø, men for meg hjalp ingenting av kjerringrådene. Hvis du kaster opp vil jeg faktisk anbefale kvalmestillende medisiner. Forrige gang led jeg meg gjennom 5 mnd med oppkast og utrolig dårlig form. Nå har jeg fått resept på postafen, og dette har gjort hverdagen levelig. Det tar ikke all kvalmen, men jeg kaster ikke opp alt jeg spiser lenger, og da blir jeg litt mindre kvalm fordi jeg ikke er så sulten..

Skrevet

For meg hjelper det med hockey-pulver (lakris) og eplejuice/farris-blanding. Er i grunnen uvel store deler av døgnet, men spyr heldigvis ikke (enda). Er 6+5

God bedring

(Var forøvrig på ul i dag, og spesialisten sa at kvalme ofte betydde flerlinger. Hos meg var det - heldigvis - bare en)

Skrevet

Jeg prøvde å drikke eplejucie, ublandet da, og ble kjempekvalm:/

Men høres godt ut å blande med Farris, det skal jeg prøve.

Det som hjelper litt er å spise sitroner eller ha litt sitron i vannet. Knekkebrød med bare litt ost til frokost har blitt en selvfølge. Drikke vann. Spise noe salt! Og salte lakrispastiller, ikke søt lakris...

Også kan det av og til hjelpe å ligge med bena hevet eller ligge i fosterstilling på høyre side.

Tror jeg skal prøve ingefærøl jeg, siden ingefær skal hjelpe.

Vi får håpe kvalmen letter i 2.tri!

Skrevet

du kan prøve noe som er litt salt, det hjalp meg:)

Spiste en salt kjeks på senga og drakk masse vann før jeg sto opp, så spiste jeg kiwi, druer, pære, mandarin eller agurk etter det:)

Spiste brød når kvalmen ga seg såpass at jeg fikk det ned..

Ble litt bedre utpå dagen så jeg fikk ned middag, eller det kom litt ann på.

Det hjelper og drikke mye og spise frukt, noe som er lurt å gjøre uansett så man ikke blir dehydrert:)

Håper du blir bedre snart:)

Skrevet

Er skikkelig kvalm hele dagen selv. Brekker meg mange ganger iløpet av en dag, men det kommer aldri ordentlig oppkast. Har prøvd ingefær-kapsler, imsdal med ingefær og pære, salte lakrissukkertøy, ritz-kjeks, is, blåbærsaft, å spise på senga før jeg står opp, spiser masse frukt og drikker vann og olden boble med eple osv.. Men ingenting fungerer. Nå har jeg ringt legen og skal dit imorgen. Håper de gir noe kvalmestillende der, evnt. så var det ikke noe problem å få sykemelding. Kanskje du burde ta en telefon til legen du også? Uansett så får vi håpe at kvalmen slipper på oss alle ganske snart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...