Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Jeg skjønner ingenting jeg... Har ei venninne som har tobi, men når jeg er inne på maxi coxi sin nettside finner jeg ingenting om den da??? Hvorfor ikke? Er det bra sete? Hvor mange kg går det til? Men det kan man ha begge veier? Og Mobi er det bare bakovervendt? opptil 18kg.? Fins så dårlig info syns jeg.. Vi har besafe combi, men når jeg så hvor mye mer man kunne legge maxi bakover, vil jeg heller ha noe sånt... Jenta her faller jo så fort fram med hodet.. Kan noen hjelpe meg litt på vei eller bedre tanker?
surremus Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Jeg prøvde å lete litt selv, men det var ikke lett nei... Eneste jeg kom frem til er at det er 9-18 kg, eller 9 mnd til 4 år, og at den er forovervendt. Den vant en pris i 2006, men vet ikke hvor lenge man kan leve på det, lissom? Jeg tror jeg ville tenkt som så at det må være en grunn til at det er så lite info om den på nett... Hvor gammel er barnet som skal i sete da?
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2009 Hei, takk for svar! Ho er 7mnd... Fant ut nå på maxi cosi sin nettside at om du skifter land, til tyskland så selger de det der.. men ikke sverige heller... hvorfor? De solgte det i sverige før, ettersom venninna mi kjøpte det der... hmmm.. Men er jo bilsetet i min bil, v70, som gjør at setet jeg har nå blir feil da.. Satte besafen på kjøkkenbordet, og ble skikkelig overrasket over hvor dypt setet ble da! for da sto det helt rett , i bilen tipper det fram lix... Fler som vet noe om tobi??? hvorfor den ikke selges i norge?
surremus Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Du burde stikke innom butikken der du bor, som selger Maxi Cosi og høre. Da får du konkret og greit svar, ville jeg tro.
Minamor81 Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Heisann. Jeg har hatt Maxi Cosi Tobi i 2 år nå, og jeg, pappa'n og lillepia mi er kjempefornøyd. Vi bestilte direkte fra Tyskland, tror den akkurat var kommet på markedet da. Det er superenkelt å feste, og det sitter bom fast når det er strammet. Solid! Ikke no "vagling". Sammenlignet med f.eks Priori er det en kjempestor forskjell! Det er godt polstret og et djupt godt sete. Gode seler og fjærer i beltene (når det ikke er i bruk "spretter" beltene ut til sidene), så du slipper å flytte selene før du setter barnet i. Og i når det er lagt bakover, er det behagelig for jenta mi å sove. Setet er også hanske høyt, så det er lett for jenta mi å kikke ut og følge med, dette hindrer mye sutring. Kun gode erfaringer, så dette kan jeg trygt anbefale. .
Itsrejk Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 Fant litt info om Maxi Cosi Mobi på babycare.no (anbefalt i en annen tråd her i dag). Det er bakovervendt (et absolutt must når barnet er så lite, synes jeg!) og ser veldig bra ut: http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=507580&b_kid=520346 Hva med Tobi - er det bakovervendt?
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 8. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2009 Hei! Kom ikke inn på linken din jeg... Men jeg vil ha bakover, eller hvertfall begge deler... Sund siden jeg tittet på de nå, men mobi er kanskje bar bakover og tobi framover? skulle hatt muligheten til begge veier liksom Takk for svar
Itsrejk Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 Prøver med ny link: http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=507580&b_kid=520346
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 10. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 10. april 2009 Fikk blank side på linken. men gikk inn på siden der å fant mobi, hvis det var det du linket til? Ser den er bakovervendt ja.... Men lurer fært på om tobi er det og... finner ingen info på maxi cosi sin nettside... Jeg mått gå inn på tyskland sine sider, og der fant jeg tobi, men ser ikke noe sted om det står at det kan stå begge veier.... Syns det er greit å kunne ha det begge veier.
081013 Skrevet 10. april 2009 #10 Skrevet 10. april 2009 http://www.youtube.com/watch?v=6rEe5EHZ-t8 ser ut til at det bare er forovervendt tips anghodet som faller i besafe setet; kjøp nakkeputen de har hos refleks. den er litt smalere i "bakhodet". Snu den motsatt vei enn egentlig retning. det fungerer bra hos oss med samme sete
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 12. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. april 2009 Hei... ja takk for linken... så det nå Er jo fornøyd m besafe setet ellers liksom, så vil helst ha det Men tittet på reflex.no, og fant en nakkepute der... Sjekk linken, er det den? Det virker bra hos dere? http://reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=bilsikring
081013 Skrevet 12. april 2009 #12 Skrevet 12. april 2009 hei det er den nakkestøtten vi har. den fungerer godt hos oss hvis vi har den motsatt vei ja, med den tynneste delen under haken.vi brukte den mest fra hun var 6 mnd til hun var 10, spesielt på langturer da vi regnet med at hun kom til å sovne .nå er hun så stor at det ikke er så stort problem mer, (ikke det at hun tillater å ha den rundt halsen heller nå som hun "bestemmer" selv)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 12. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 12. april 2009 Hehe skjønner Takk for tipset, skal sjekke den ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå