☆3SMÅTROLL☆ Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Har vært hos en kirurg idag, hun så på magen min og ble overrasket over hvordan den så ut! Hun trodde jeg hadde tatt keisersnitt og fikk helt sjokk når jeg sa at jeg ikke hadde det, Da kan dere tenke dere åssen jeg ser ut under magen når det ser ut som jeg har et arr etter et keisersnitt! Skal gå ned 5 kg til og så kunne jeg gå til legen for å få henvisning, hun garanterte meg at jeg skulle få det dekket, fordi jeg fyllte alle kritirier for det og med et heng på 6 cm så skal det bli godt å bli kvitt det!! Så da gjennstår det kun 5 kg og de skal jeg gå ned asså! har gått fra 100 kg til 74 så tror nok jeg skal klare 5 kg til Gud jeg er så gla! Slippe all kløen, soppen og lukten, slippe bekymre seg over at folk skal tro at jeg er gravid og kunne kjøpe bukser som sitter fint! Hun sa at jeg var alt for ung for å se sånn ut, gud dette skal bli så godt! Ha en strålende dag dere :)
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Så flott!! Nå ble jeg glad på dine vegne! Skal selv søke, når jeg er ferdigslanka.. har ikke noe problemer som du har, men jeg har gått fra 140-87 (nå 93, huff), så om 10 kg burde jeg vel ha noe å stille opp med Gratulerer igjen, og lykke lykke til!!!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Så utrolig bra!! Veit hvordan det er å ikke føle seg vel, selv om jeg er "tynn" er jeg ikke så tynn som jeg var... Lykke til! Ble skikkelig glad på dine vegne! =) *hormoner, neida:P*
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Å, for en herlig beskjed å få! Også så flink du har vært å gått ned så mye. 5 kg er jo ingenting i forhold til det du allerede har fått til, og med denne nye motivasjonen burde det gå som en drøm :-)
Monajenten Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Gratulerer så mye:-D 5 kg klarer du lett som bare det!
Gjest amandine Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Hvor går grensen for å få det dekket? Magen min som har vært tøyd til bristepunktet 4 ganger kommer til å henge seriøst når babykiloene er vekk... Jeg har magen i lommene på dongerien...
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 11. mars 2009 #9 Skrevet 11. mars 2009 Maaaaaasssssssse gratulere.Meget imponert over hvor flink du har vært =0)
☆3SMÅTROLL☆ Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. mars 2009 De sier at man må ha heng på mins 2 cm over trusekanten. Bmi må ikke være over 28 og man må ha fysiske plager med det (sopp,lukt osv) men har hørt om noen som ikke har oppfylt disse kravene men som allikevell har fått det dekket.
alenemamma_ Skrevet 11. mars 2009 #11 Skrevet 11. mars 2009 JEg må bare spør, hvordan går man fram for å få dette? Jeh er selv ganske ung og har store kompleks med at magen henger og er slapp! har bare født 1 barn, men har så lyst å gjøre noe med det nå, er liksom nå jeg trenger det.
☆3SMÅTROLL☆ Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 11. mars 2009 Om du oppfyller kravene som jeg skreiv over her (eller noe av det) så tar du kontakt med fastlegen din, fastlegen din sender der etter en henvisning til den klinikken du vil på (kan sende til flere) vet ikke hvordan de gjør det på klinikken om de tar deg inn til en konklusjon uansett eller ikke så lenge du ikke oppfyller kravene, men kravene er ikke like strenge om man betaler for det selv (bmi er de ganske strenge på i forhold til komplikasjoner og resultat) Kirurgen undersøker magen din og du får da beksjed på om du får operasjonen dekket eller ikke, får du den dekket så blir du satt opp på en time for operasjon ( er litt ventetid) Men jeg har ikke kommet så langt enda for jeg har ikke vært på konklusjon enda, var hos en plastikkirurg idag men de har ikke avtale med staten så der må man betale selv men hun visste hva som måtte til for å få det og sa at hun var sikker på at jeg kom til å få det dekket
alenemamma_ Skrevet 11. mars 2009 #14 Skrevet 11. mars 2009 ååh...tror jeg har bmi på 31 eller noe sant:( men må man slanke seg før man drar til legen, eller kan man fare dit å få en vurdering for å så komme tilbake? gir litt mer motivasjon å fortgang på trening og kosthold vist man har noe å "se fram til" vet du noe om hvor mye det koster vist man må betale selv?
Monajenten Skrevet 11. mars 2009 #15 Skrevet 11. mars 2009 Mener å huske at det koster mellom 35-40 000,- Man kan ikke ha en såpass høy BMI nei, noen steder opererer med 28 mens andre krever 26.
alenemamma_ Skrevet 11. mars 2009 #16 Skrevet 11. mars 2009 Ok..tror jeg skal bestille time med fastlege å høre hva hun har og si vertfall.. får øke treningen og legge om kosten å håpe på det beste da:) men det er ikke noe som sier at man må vær ferdig med å få barn for å få det dekt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå