msunicorn Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Hver gang svigers er på besøk eller vi er hos dem skriker jenta vår på 3 mnd når de skal holde henne. Greit nok at de ikke treffes hver dag, men hun er ikke sånn til min mor, og de treffes enda sjeldnere... Hun vil ikke roe seg. Syns det er fælt at det skal være sånn. Hun blir jo helt rød rundt øynene og varm. Idag kom de for å hilse på og med en gang hun kom i fanget på bestemora så begynte hun å skrike. Tydelig at hun ikke likte seg. Nå har det seg sånn at svigers røyker, og jeg har snart brukt opp de unnskyldningene jeg har kommet på: hun er for trøtt, sulten, sliten osv. Men kan det tenkes at hun ikke liker at det lukter tobakk?? Hun er jo bare 3 måneder, og jeg syns det er rart at hun er så selektiv med folk..? Anyone??
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 klart kan det være lukta.. en trenger jo ikke erfaring for å vite at det stinker noe ut av en ann verden. når tanten min har tatt seg en blås så får ikke hun holde mini.. kall meg hysterisk, men jeg syns selv det lukter motbydelig. å jeg vil jo ikke tvinge min datter til å bli klint inntill den lukta.. sier lett at de får lufte seg et par ganger først
msunicorn Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2009 Å "lufte seg" tror jeg ikke holder her dessverre. De er vel det man kan kalle innrøyka!...Det stinker jo av dattra vår (og oss) hvis vi har vært innom en tur. Skulle kanskje ha funnet et annen innrøyka person som fikk holde henne, så vi fant ut om det er røyken eller personene som er problemet. Men at hun kjenner at det lukter fælt er det jo ingen tvil om. Hun blir kanskje redd den ukjente (og grusomme) lukta?...Syns jo det er litt trist at hun skal være redd dem.
Eva_81 Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Det er ikke så rart hvis barnet reagerer på røyklukt! Det er jo helt grusomt! Ingen røykere får holde mitt barn, det er hvertfall sikkert. Pusten til en røyker er dessuten farligere et par timer etter en røyk, enn den er med en gang etterpå. Så ikke bare er det ubehagelig for barnet, det er farlig også... Be besteforeldrene slutte å røyke, hvis ikke får de ikke røre barnebarnet. Det hadde jeg gjort.
msunicorn Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2009 Uff nei dette er vanskelig..kan ikke si jeg liker at noen som røyker holder dattra mi, men å be noen som har røyka hele livet slutte, tror jeg blir vanskelig. Jeg får si det som det er, at jeg tror det er røyklukta som er grunnen til at hun er redd dem, så får de selv avgjøre om de vil at barnebarnet deres skal bli skremt av dem eller om de skal slutte å røyke. Men jeg vet jo ennå ikke om dette er grunnen. Men min mamma og søster var på besøk for noen dager siden og de fikk holde henne. Hun ble ikke redd da....jeg blir skikkelig stressa når hun blir redd og hysterisk..så dette er ikke noe gøy. Mulig jeg svartmaler litt nå, det kan jo bli bedre, hun er jo bare 3 måneder....
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 her må du rett og slett prioritere.. vil du utsette din datter for fare eller si ifra til dem om at de kan velge selv om de vil kutte røyken eller holde datteren din.. egentlig ganske enkelt..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Eva_81 Har du kilde/kansje en link til å bevise påstanden? Kunne trengt et slikt bevis svart på hvitt til mine svigers..
Makko med to små gutter Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 Det er vel kanskje ikke noe vits å bli hysterisk? Ja det er farlig om besteforeldrene skulle samsove med baby'n, men å ha den på fanget??? Men JA det stinker av en annen verden. Har selv en mor som røyker, røyker alltid ute når vi er på besøk. Mini reagerer ikke på det, og det virker ikke som han reagerer på lukt i det hele tatt. Han kan f.eks. bli tatt inn på et bad som nettopp har blitt brukt, og lukter, men baby'n bare smiler... -Vil heller tro det er bestemor som har lite "babytekke", det blir jo litt ond sirkel, når hun forventer at ungen skal hyle som en gris!
msunicorn Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. mars 2009 Ja huff, innlegget var vel ikke seriøst eller reflektert nok for Dib. Noen som har forslag til noen mindre hysteriske innlegg/spørsmål som kan stilles her?
LilleBjella Skrevet 11. mars 2009 #11 Skrevet 11. mars 2009 Syns ikke innlegget ditt er hysterisk:) Men å stille et ultimatum til svigerforeldrene dine om at hvis ikke de slutter å røyke så får de ikke holde barnebarnet? Det er noe av det dummest jeg har hørt i min levetid! Greit nok, så er det gifter i den lufta farmor puster ut. Men hva med forurensing fra biler? Skal barn holdes innendørs? Tror ikke ungen din dauer av giftige gasser om hun eller han blir holdt av en innrøyka farmor eller farfar:) For å si det sånn, så tror jeg da du frarøver mini et godt og nært forhold til sine besteforeldre. Skal foreldre som røyker ikke få lov til å ha barn? Ville dere gjort det samme om det var barnefar som røyka? Stiller bare en del hypotetiske spørsmål nå, for jeg syns forslaget var lite gjennomtenkt. Og jeg vet det ikke var din ide altså Mormor har alltid røyka. Ekstremt mye. Og jeg reagerte aldri som liten. Syns hun lukta godt jeg:) Og når jeg er der med gutten min en sjelden gang, så lukter det verre av oss når vi kommer hjem, enn selve lukta når vi er der.
msunicorn Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 12. mars 2009 Takk for fornuftig innlegg LilleElla! Det var jo egentlig ikke de farlige stoffene i pusten jeg tenkte på-for hvor mange røykende foreldre og besteforeldre er det ikke?? Problemet er at dattra mi hylskriker når hun blir holdt av besteforeldrene, jeg lurer altså på om det er lukta som gjør det..jeg vil jo at de skal ha et godt forhold til snuppa og syns det er leit å se hvordan hun reagerer. Egentlig leter jeg etter en fornuftig forklaring på dette. De er jo normale,hyggelige mennesker som er vant med barn. De har flere barnebarn. Nei, jeg får satse på at dette går seg til når hun blir eldre!
Blind Gudinne Skrevet 12. mars 2009 #13 Skrevet 12. mars 2009 Det første som slo meg når jeg leste innlegget ditt var at sånn har begge mine vært også! Svigers er rimelig godt innrøyka, og da sorebror var baby bare skrek han da han kom til bestemor. Men han kunne godt sitte leeenge på fanget til bestefar- og han er like innrøyka som svigermor. Og sånn har det også blitt med vesla på 5 mnd... Hylskriker som bare det. Jeg tror i vårt tilfelle at det er fordi bestemor ikke har barnetekke! Hun bare sitter der med ungene på fanget uten å leke eller få kontakt med dem- men syns det er veldig gøy å kile dem under beina da..... ( svær er hun også, så har tenkt i mitt stille sinn at det kan jo ikke være noe godt å sitte på fanget hos henne. ) Storebror på 3 bryr seg fortsatt ikke noe spes om bestemor- er bestefar for alle penga. Kusinen hans derimot- samme alder, elsker samme bestemor...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 12. mars 2009 #14 Skrevet 12. mars 2009 hvorfor skulle det ikke være godt i sitte i fanget hennes bare fordi hun er svær som du over meg skriver....????
msunicorn Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 12. mars 2009 Hehe...lurte litt på den jeg og...
Blind Gudinne Skrevet 12. mars 2009 #16 Skrevet 12. mars 2009 Det høres litt merkelig ut, jeg er enig i det. Skal prøve å forklare. Når hun sitter er det nesten ikke noe lårplass igjen, så ungen blir sittende helt ute ved kneet. HUn får liksom ikke hatt ungene godt inn til seg og lagt armene rundt. Som regel lener hun seg godt tilbake, setter vesla i sittende stilling oppå brystkassa- ansikt til ansikt. Man ser at ungen ikke sitter godt. Som regel blir vesla satt på armlenet og bestemor legger armen rundt. Oppklarende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå