Gå til innhold

Noen som har hatt vekstestimering rundt uke 31?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor hadde dere det og hvor stort var fosteret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde da jeg var 31+5, babyen var da 2230. Var hos privat gynekolog fordi jeg hadde lyst til å se tulla igjen:-)

Skrevet

Takk for svar:)

Sa gynokologen noe om at fosteret var stort/lite/normal størrelse?

Skrevet

Er ikke helt samme tida, men hadde i uke 28 (27+6) forige svangerskap, da var jenta i magen 1300g og var ganske stor.

Helt nøyaktig, (uten at jeg skjønner meg helt på det) viste hun meg noen tall, og sa at gjennomsnittet var 50 og alt over var større, alt under var mindre enn gjennomsnittet. Og tulla mi hadde tallet 71, så det var jo over gjennomsnittet.. (gah, skjønne det dem som vil :P)

Legen reknet med hun ville bli ca 4 kg til fødsel, og ganske riktig, hun var 4090g da hun kom ut

Skrevet

Han sa det var normalt, og at hun kom til å veie ca 3500 til termin. Håper det stemmer, men har en følelse at hun blir litt større:-)

Skrevet

I uke 22 ble hun estimert til ca 700g

I uke 27 ble hun estimert til ca 1,5 kg

I uke 31 ble hun estimert til ca 2,3 kg

I uke 35 ble hun estimert til ca 3 kg

Hun ligger litt over gjennomsnitt. 70-75 percentilen.

Skrevet

Plutselig gravid: Fikk du "tall" på hvor stor hun omtrent kommer til å være ved termin?

Skrevet

Ca 4-4,5 kg hvis hun fulgte kurven sin.

Skrevet

jeg hadde det fordi at jeg er så liten... og har måtte se an om han i magen var veldig stor.. :) det var han ikke og ligger an til å bli ca 3500gram vist han fortsetter i samme kurve;)

jeg hadde flott med fostervann, og morkake låg veldig gunsti til. hode var ned, og bevegelig.. og legen sa at stillingen barnet låg i, var kjempe flott iforhold til fødsel.

en god opplevelse å ta med seg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...