Gjest Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 er all mugg farlig? vaska vinduskarmen med zalo første gang jeg oppdaget mugget.. lufter og har på varme.. så det er ikke noe som tilsier at det er selvforskyldt fukt som har forårsaket det.. nå fant jeg det i 3 andre vinduer også.. har bare vasket det vekk med zalo det også.. hva kan være symptomer på farlig mugg? at en blir trøtt og slapp? hodepine? vil jo ikke bo her med lillemor om det er farlig for henne.. det er grått og svar. sånn bomullsaktig. huset er fra 60-tallet. tre av seks vinduer er nye. har vært mugg i to nye og to gamle
idamor & lykketrollene Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 hei. høres akkurat ut som det vi hadde en gang i tiden. Vi merket ingenting til det, og vasket det bort slik som du. Plutselig en dag ble jeg kjempe dårlig og lagt inn på sykehus. Det viste seg at det var en kraftig lungebetennelse grunnet muggen. Jeg fikk aldri lov av legene og dra tilbake til den leiligheten. Det er ikke meningen å skremme, men jeg har fått helt angts for sånn mugg, og vil aldri unne noen dette noen gang. Noe mer enn dette vet jeg ikke om mugg, men jeg ville vært litt forsiktig. Kansje få noen til å komme å måle luftfuktigheten i leiligheten? Tror kanjse det har noe med saken å gjøre... Lykke til=)
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Vi bodde også i en sånn leilighet, eller to faktisk. I begge to ble det etter hvert så ille at huseier måtte skifte ut hele kledningen. Og det var ikke selvforskyldt nei. De gjorde det uten å mukke med det. I den første leiligheten fikk mannen min kraftig halsbetennelse. Klarte ikke å ta til seg næring på over en uke. Unngikk såvidt innleggelse på sykehus.. I den andre fikk jeg selv kraftige astmaanfall. Har aldri opplevd lignende. Så da sa vi bare opp og flyttet etter kort tid. I den siste bodde vi med mini i ni mnd før vi merket hvor ille og fuktig det var i veggen..Flyttet ut i stua alle sammen, kunne ikke bo på soverommet sånn.
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 sa i fra til huseierne nå.. vil jo ikke bo her med lillemor om hun kan bli syk. da flytter vi på flekken..
Dindagmamma? Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Hei! Ja sånn mugg kan være farlig! Bodde i en leilighet hvor det var mugg både i vinduskarmer og i kroker nede ved gulvet. Barna og jeg var syke hele vinteren, så det kom nok av muggen! Vi flyttet på kort varsel når dette ble oppdagen og i det nye huset har barna ikke vært syke noe mer:o) Ta kontakt med huseier med en gang og KREV at han gjør noe med det ellers må dere bare flytte! Lykke til:o)
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 huseierne er kjempesnille.. så ting skjer med ei gang vi sier i fra :) vi har bare flytta så masse at det gjør det litt ekstra tungt.. men jeg har allerede begynt å se etter leiligheter.. vi skal ringe astmaforbundet å få sånn som måler muggstanden i huset.. så må vi vel ha noen fagfolk til å sjekke også.. hvem sjekket hos dere?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Jepp. Daniel var dårlig støtt og stadig hele tiden når vi bodde i den forrige leiligheten. Jeg har astma fra før av og måtte bruke medisinen hver eneste dag. Nå har jeg ikke brukt medisin siden des (vi flyttet ut i slutten av nov). Samboeren min var også dårlig. Huseieren nektet derimot på at det var noe galt, så vi flyttet. Vi fikk også vite at det var flere ting med den blokka som ikke var bra. Og guuud, så deilig det er å være frisk igjen... )
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 hjelp :S vil ikke vente på noe måler nå jeg.. nå vil jeg bare ut herfra..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. mars 2009 #10 Skrevet 12. mars 2009 Kan du ikke bare ringe til ett firma eller noe? Så kanskje de kan komme og måle?
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #11 Skrevet 12. mars 2009 samboeren ringer nå.. til astmaforbundet.. så får vi lånt en sånn luftmåler som måler sporene.. men jeg har lett masse på nettet nå. Og synlig mugg og mugglukt skal IKKE forekomme.. her er den hvertfall synlig..
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #12 Skrevet 12. mars 2009 Men når har man, hva skal man gjøre med det? Kan du linke? Vi bor på en Obos borettslag hvor har alle leielighet problemmer med vinduer. Vinduene bytett ut ca 8 år siden, varmeapperatet går vindu åpent med mygg blir det. :0(
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #14 Skrevet 12. mars 2009 http://www.hussopp.no/?page=10&show=28&PHPSESSID=48933edf2adb0a3a59afe1053d7b78ab http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.2307712 er mange mange mange linker som tilsier at en ikke skal bo der det er synlig mugg.. jeg klarer uansett ikke slappe av her lengre.. uansett hva folk sier. veldig veldig synd. for huseierne her er helt topp.. plassen er så utrolig herlig.. men det hjelper lite når en har andre enn seg selv å tenke på
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #16 Skrevet 12. mars 2009 Takk for linket! Jeg er ikke rolig heller, men skal pusse ned vinduet behandle med antibak.olje og male det på nytt. Da skal det bli bra. Håper jeg vært fall. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå