Gå til innhold

To fosterlyder, bare en baby???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen der ute som har opplevd å høre to fosterlyder uten at det har vært tvillinger der inne? '

Jeg var hos jordmor i dag og vi hørte to tydelige fosterlyder på hver sin side av magen. Det er så spennende! Jordmora sa at symfysemålet også er stort, men at det kan skyldes at jeg har vært gravid før og at jeg evt har mye fostervann. Dermed turte hun ikke å verken bekrefte eller avkrefte tvillinger.

Jeg får bare vete i spenning fram til UL 7 april:)

Er forresten 15-6 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det med nr 1. Legen mente det enten måtte være ekko, eller mitt eget hjerte. Det var bare ett barn i min mage hvertfall :)

Skrevet

Takk for svar:) Er fremdeles spent. Gleder meg til UL.

Skrevet

Hvor mye lå hjertelydene på? Var det samme? eller forskjellig etter hvilken side jm hørte på?

Skrevet

De var ganske like. På helsekortet har hun bare ført opp 1 x 150 FL/min. Enda ei lita jente...? Er det vanlig at de leter etter flere fosterlyder?

Ååååå det ar så koselig høre, hærlig lyd!

Skrevet

oi så spennende!

Ingen erfaringer å dele, men syns det er sååååå gøy/spennende når det er mistanke om to :)

Skrevet

Ja, ikke sant. Jeg har alltid ønsket meg tvillinger så det hadde vært perfekt. Nå prøver jeg å kjenne etter liv på begge sidene i magen, og tja, kanskje muligens...

Skrevet

bestill privat ul:)

Skrevet

oj, tenk hvis da;) hehe... hadde ikke klart å vente jeg... hehe, hadde nok ordna meg privat ul;)

Skrevet

Jeg var større med andremann enn med tvillingene, og de hørte to fosterlyder med eldstegutten min. Er jo sikkert større sjanse for det:) Ikke lenge til at du får vite det.

Var på treff med vordrende tvillingmødre nå i helgen, og nesten alle var flergangsfødende. Flere av oss mistenkte ikke tvillinger, spesielt de av oss som ikke fikk hormon. Felles for alle var at vi var uendelig mye dårligere og trøttere i første trimester. Er du det?

Skrevet

Jordmora mi var sikker på at hun hørte to fosterlyder med ulike hjerteslag. Synes også at jeg var stor for tida.

Det viste seg å bare være en. Babyen flytter seg ganske raskt i magen når den er så liten, dessuten fikk jeg termin 1 1/2 uke før, så det var litt av grunnen til at jeg var større en hun regnet med.

Men, men lykke til på UL!

Skrevet

Jeg hadde aldri klart å vente til ordinær ul!! Men så er jeg kanskje i overkant nysgjerrig og da...he-he!!

Skrevet

Min jordmor sa att man kan höra fosterljud från navelsträngen och från barnets hjärta. Om fosterljuden var ganska lika var det kanske så att ni hörde begge delar. Jordmor borde höra skillnaden på ljuden från navelsträngen och hjärtat då de låter lite olikt.

Spännade det här... lycka till!!

Skrevet

Takk for mange svar. Det er artig at så mange engasjerer seg i noe som er så viktig for meg:)

Når mamma gikk med meg hørte de også to fosterlyder, og jeg lå alene inni der:)

Hvis det ikke er to der inne må det ha vært ekko vi hørte. Jeg kjente den lille krabaten hele tiden på den andre siden.

Jeg har vært mer uvel og sliten dette svangerskapet, men tror det skyldes mindre tid tid hvile enn sist.

Blir spennende uker frem mot UL, den kommende storesøster har sagt at det er to babyer der inne og bestemor har drømt det.

Lykke til jenter! Og takk for mange svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...