AO3 Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Jeg blir helt stresset av dette grøtopplegget. Jeg gruer meg til å gi noe annet enn pupp allerede. :/ Jeg var på butikken i dag, og ble stående og betrakte hyllene med MME og barnegrøt etc. Total forvirring! Hvis jeg begynner å gi grøt når han er 6 mnd (han er 5 mnd nå), hvilken grøt starter jeg da med? Den risgrøten fra 4 mnd (som reklamerer med at den er "fin å starte med", eller rett på en 6-månedersgrøt? Hvis jeg tar den fra 4 mnd, må jeg blande med MME (med mindre jeg orker pumpe, vet ikke helt enda) - men hva slags MME da? NAN 1 eller NAN 2? Gah!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Du må bynne me 4 måneders å se om babyen tåle d ;-) Å d e bare Havre og Hipp sin risgrøt med banan og fersken som kan blandes me vann på 4 mnd stadie ;-) Ellers bruke du bare dn mm eller mme du bruke vanligvis :-) Hipp sin grøt på glass med grønnsaka e åsså veldi grei å starte me ;-) veldig glatt i konsistensen :-) D går nåkk så bra så :-) Lykke til!
AO3 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2009 Aha, kjekt å vite at det finnes en grøt som ikke må blandes med mm/mme. Takk! Kanskje vi skal begynne med den...
husmus &2 Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Det er i hvertfall nan2 du skal bruke pga ekstra jern. De naturlige jernlagrene babyene er født med begynner å gå ned etter 4 mnd.
G08 J10 Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Vår lille var ikke glad i den 4 mnd grøten så vi gikk rett på den med banan og aprikos for 6 mnd gml babyer. Det funket fint for oss. Og den blander man med vann. Han var ca 6 mnd da vi startet. Kun en teskje første gang med veldig tynn grøt. Deretter økte vi. Nå elsker han grøt. Lykke til.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 D har æ åsså lurt på, koffer finns d f.eks bare en type Collett? Har dn nåkk jern når babyen bikke 4 mnd? Nån som vet?
AO3 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2009 Blander man da med kokt vann, slik som med mme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå