Gå til innhold

Ønsker ikke annet enn å bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. For en uke siden måtte vi avbryte svangerskapet ( uke 21) forbi babyen hadde en alvorlig hjertefeil. Nå ønsker jeg ikke annet enn å bli gravid igjen, men er samtidig veldig redd for at samme skal skje igjen. Blør mye enda....Noen andre her i lignende situasjon? Prøvde dere å bli gravid med en gang etter ventet dere til en mens? Jeg ble gravid ved 1pp sist og håper det samme skjer igjen. Savner sånn å være gravid, spesielt da jeg var kommet så langt.

Lykke til alle sammen med å bli gravid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forferdelig trist da, kan tenke meg det tar på.

Men når du var så langt på vei, måtte du vel føde barnet eller? Ufattelig at sånt skjer. Håper det vil gå bra med dere, og at dere blir gravide fort igjen.

Men med tanke på det du lurer på, om å bli gravid igjen, så vet jeg ikke. Jeg hadde en SA for 5 mnd siden, var da 9 uker på vei, og jeg er enda ikke blitt gravid. Så kan ta tid.

Skrevet

Hei. Takk for svar. Ja jeg måtte føde barnet og det tok 16 timer. Jeg prøver å komme meg videre, men det er veeeldig vanskelig... verst er det på kvelden...Ønsker ingen det vi har gått gjennom den siste uken. Jeg føler jeg mangler et barn. han var den nydeligste gutten i hele verden:) Som sagt så tenker jeg bare på å bli garvid nå... vet jeg kommer til å få det tungt hvis jeg tar oss lang tid å bli gravid.

Veldig synd det har tatt dere lang tid... Håper dere blir gravide snart;)

Skrevet

ååh.. hjertet mitt blør for deg! Så grusomt! Håper du kommer deg videre etter dette, og blir gravid igjen snart med et friskt og flott barn. Trøsteklemmer!

Skrevet

Tusen takk. Føler meg tom innvendig... savner spark fra lillegutt. Uff...vet ikke hva jeg skal gjøre av meg...

Når hadde du SA AnLin?

Skrevet

Kan ikke forestille meg det dere går igjennom, men dere må iallefall ta dere tid til å bearbeide sorgen. Skjønner godt at du fort vil bli gravid igjen. Sa de noe på sykehuset om det eller? Jeg fikk iallefall beskjed etter min spontanabort, at det beste var å vente 2 mnd med å bli gravid. Men nå har det gått 5 mnd så...ingen fare der..

Men etter fødsel er det vanlig å blø i 3-8 uker tror jeg, den renselsen kan ta sin tid. Så når den er over vil jeg tro at dere fort kan bli gravide igjen. Masse lykke til iallefall

Kondolerer så mye, vet det er et stygt ord , syns iallefall jeg, men vet ikke hva annet en skal si jeg. Er veldig dårlig på ord i slike omstendigheter. *mange trøsteklemmer* får dere iallefall.

Skrevet

Tusen takk. Jeg vet det er vanskelig å sette ord i slike omstendigheter... Tenker mye på tiden før vi skulle på ordinær UL.. tenkte BARE på å få vite kjønnet...tok det for gitt at alt skulle være bra med babyen... herregud så naiv jeg var....

På sykehuset sa de bare at jeg skulle til etter en mens. Jeg tror det er lurt å vente litt, men vet ikke om jeg klarer. Det var vanlig å blø 2-3 uker etter fødselen sa de. Fordi jeg var kommet så langt som 5 mnd så kunne det ta en stund før jeg fikk mensen tilbake.

Skrevet

Hadde en SA i 11. uke tidlig i desember. Syntes det var en forferdelig opplevelse, men kan ikke en gang forestille meg hvordan det måtte være å føde et barn.. huff..

Jeg fikk mensen tilbake igjen 4 uker etter utskraping og ville vente leeenge med å prøve igjen, men plutselig kom ønsket så sterkt tilbake igjen, så nå er vi igang med prøving igjen. Blir nok veldig nervøst neste gang man blir gravid, men man får et fantastisk resultat til slutt, så..

Skrevet

Vil og si jeg var naiv... Hadde jo vært hos jordmor i uke 16 og fått høre hjertelyden og trodde jo at alt var i sjønneste orden, men den gang ei... Ser ut til at jeg nesten har sluttet å blø nå 2 uker etter fødselen, endelig .... Har så uendelig mange spørsmål til jordmora så ringte henne igår kveld og skal møte henne til uka. Var vel i sjokk og det var et kaos i hodet mitt da vi fikk vite at babyen vår var død at jeg glemte å spørre om det meste. Vet ikke en gang kjønnet på babyen, og det er noe jeg MÅ vite nå. Var meg totalt likegyldig til å starte med.

Vil og bare bli gravid igjen, men samboeren min stritter litt imot. Har blitt enig om at vi allefall skal vente til obduksjonsrapporten er ferdig og kjæreste ferie til sommmeren. Men aller helst vil jeg bare ha en baby som kan sparke meg litt i magen...

Skrevet

Så leit! Ord blir fattige, jeg har aldri mistet så sent og kan bare forestille meg hvor smerteffullt det er. Jeg har imidlertid mistet to ganger og livet stopper liksom opp... Jeg tror en må lytte til egen kropp og ikke minst sinn på hva som blir riktig for deg og når du ønsker prøve igjen Jeg mistet i uke 11 i januar, ventet en mens og var prøver igjen, men desverre klaffet det ikke. Det ble en ny nedtur for meg så jeg har en prøvepause denne måneden for å hente meg inn igjen. Håper det klaffer raskt for deg. Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...