Gå til innhold

Ble litt skuffet over mamma idag...

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

hun er ikke noe utpreget barnevakt-emne, og tilbyr seg aldri å passe (med mindre ste-sønnen hennes vil at datteren min skal komme på besøk, han er 8 år). Uansett, vi har idag snakket om å reise på ferie, bare meg og sambo, og da er vi avhengig av barnevakt. Hadde ingen planer om å spørre mamma, så det er sagt, men jeg snakket med henne på msn og sa at vi skulle på tur, om alt gikk i orden. Sa vi måtte ha barnevakt, men skulle spørre svigers om de kunne komme, så svarte hun bare med at "det gjør de sikkert". Hun kunne jo tilbydt seg? Eller? Bare jeg som syns hun burde sagt noe?

For å sammenlikne.. .mamma er på yrkesrettet attføring (eller noe), går hjemme å suser hele dagen, og bor 30 minutter unna oss.

Svigers har begge fulle jobber, pluss at de styrer med alt annet på fritida, svigermor har litt ekstrajobber, svigerfar jobber litt her og der... og de bor 60 MIL unna! De må i tilegg ta ut ferie for å passe unger...

Ikke for det, de tar seg gjerne fri dem altså, men jeg kjente det stakk litt i hjertet når ho ikke tilbudte seg... :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

og jo, mamma er 44, svigers er 59 og 60!

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, for jeg har det sånn selv.. MEN på en annen side, siden du skrev på den måten du gjorde, så følte ho kanskje at dere allerede hadde planlagt at det var svigers som skulle ha de uansett? Kanskje ho føler at du bør spørre på en måte.. vanskelig å forklare, men sånn hadde kasnkje jeg følt det..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jada, men jeg har spurt før (og ho passer om det er krise altså), men ikke overnatting så lenge minsten bruker bleie.. ho påstår at ho ikke kan skifte. Uansett, ho har aldri hatt jenta mi på overnatting før ho ble 4, og minsten har ho passa 1 gang på 17 mnd, da i 1 time mens jeg var hos legen med eldste... :s

En gang skulle vi gå på skøyter med samboeren hennes og ungen, og jeg spurte om ho skulle bli med, så fikk jeg til svar "nei, hvorfor det? Jeg har ikke noen unger som skal stå skøyter"... For det første, jo, JEG skulle stå på skøyter og for det andre, så var jo begge barnebarna med :(

Skrevet

Virker som om hun er for ung til å være bestemor! :-)

Skrevet

Hmm.. Ikke tenk på det, ikke alltid mødre klarer å "tenke" Min mor er slik av og til, men når jeg først spør får jeg alltid ett ja med ett smil. Spør heller ikke ofte, da de bor 2 timer unna.

Syns nesten det er for ille at svigers må ta seg ferie for at dere skal ta ferie, så sant dere ikke tar ferie i dems ferie og de ikke har planer.

Spør heller mor din rett ut om hun orker. Går hun på attføring eller noe kan jo det skyldes en sykdom slik at hun ikke orker å ta seg av barn på heltid. Datteren din går vel på skole, og hvis hennes ste onkel er der får hun jo masse avlastning. :)

Skrevet

jeg har luftet lignende problemer her inne tidligere i dag. jeg skjønner deg godt, på den andre siden får vi vel bare akseptere at noen foreldre synes det holdt med jobben de har lagt ned for å oppdra egne barn. dessuten er det gjerne slik at de som har minst å gjøre, ofte har høyest terskel for å påta seg noe som innebærer ekstra arbeid.

Skrevet

Solstråle69 er kansje litt inne på noe her....og faktisk kan jeg forstå det til en viss grad siden det er stor forskjell på hvor mye foreldrene mine stiller opp uten at vi spørr i forhold til svigers. Og her kommer alder og /eller antall barn og hvor gamle barna er inn tror jeg, sammen med personlighet selvsagt.

Men kort: Mine foreldre har 4barn, jeg er eldste og da jeg fikk guttungen hadde de en 7åring og en 8åring, pluss en tenåring, og meg da.. Svigers har to barn, som nå er 29 og 25år gamle, de hr stilt opp fra jentene kom til verden, har had mange års "pause" fra de selv hadde småbarn til barnebarna kom, dvs. mer overskudd rett og slett.

Mine foreldre stiller opp, og har barna en og annen natt også ved behov, de nøyer seg helst med besøk og låne ungene noen timer på helg. Svigers vil gjerne ha ungene både helger og langhelger....uke to uker for den del....jo mer jo bedre..de bor også lengst unna, så sikkert noe med det også.

Så at svigerforeldrene dine stiller mer opp og er mer "ivrige" på å passe barn, enn din unge mor kan jeg forstå til en viss grad. Hun har ikke had "pausen" i mellom :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, solstråle pleier alltid å væer inne på noe... Hehe :)

Men altså,svigers passer med enn gjerne barna! Både min datter fra tidligere, og vår felles sønn. De hadde med glede tatt fri både 1-2 og 3 uker uten lønn tilogmed, for å passe! (de er litt på tuppa;o) )

Snuppa sin "ste-onkel" er 8, så ikke mye avlastning i han ;) Ikke mye avlastning hos hennes ordentlige onkel som er (når den tid kommer) 18 og fortsatt bor hjemme. Men men, vi får det nok til :o)

Mamma er ikke syk, hun er bare så overvektig at ryggen har svikta.. mye vondt altså, det er ikke det.. men det er ingen "sykdom" i den forstand...

Skrevet

Ville jaggu ha flytta nærmere svigers om det var mulig.

Skrevet

Tja, godt mulig det er noe i det å være for ung til å være bestemor, men mine foreldre ble mormor og morfar i en alder av 42 og 44 år, og de er bare helt utrolige. Stiller opp hele tiden, og elsker å tilbringe tid med barnebarna.

Jeg blir så lei meg på dine vegne, og klarer ikke med min beste vilje å forstå hvordan det er mulig å ikke ønske å være med barnebarna sine....må også si jeg ble sjokkert over kommentaren om at hun ikke har barn som skulle stå på skøyter. Gale nok at hun "glemte deg" som er voksen, men om min kjæreste hadde snakket sånn om min datter, hadde han ikke vært min kjæreste lenge for å si det sånn...man behandler da stebarn som sine egne?? Ihvertfall når det gjelder å finne på ting som en familie.

Det som Ugla skrev er forsåvidt et godt eksempel på hvorfor jeg helst vil unngå attpåklatter også. Jeg har et sterkt ønske om å kunne bli en like god bestemor for mine forhåpentligvis fremtidige barnebarn, som mine foreldre er. Jeg vil ha tid og ork til å skjemme dem bort.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Monajenten, du misforsto!! :o) VI (altså, sambo, jeg og barna) skulle stå på skøyter med MAMMA sin samboer og samboerens sønn! Det var mamma som kom med den kommentaren, ikke sambo! Han behandler jenta mi som sin egen!! :) Og han sier alltid "ungene våre" :o) :o)

Og hadde jeg kunt, hadde jeg nok flytta nærmere svigers ja, de er bare heeelt utrolig!!!

Har papaen min borti gata her også (20 min unna), og han ser ungene like sjeldent som mamma... :s Litt av en familie må jeg si!

Skrevet

Nei jeg misforstod ikke;-) Men jeg skrev tydeligvis ikke alt jeg tenkte, hehe;-) Jeg tenkte på samboeren til moren din. Hvis jeg hadde vært han, hadde jeg vært såret og skuffet om min egen kjæreste ikke gadd å bry seg med å finne på ting med det viktigste i livet mitt. U see?? :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Aha! I get it ;) Haha :o) Uff, ikke så lett :o)

Tror mamma er veldig ferdig med småbarn.. jeg er 24, broren min 18. Og nå denne ste-sønnen på 8, som ikke er verdens enkleste. Ikke at det er noe unnskyldning, men dog...

Skrevet

Det er helt greit altså, hehe;-) Jeg bare tenker at for min egen del så hadde jeg tatt valget om å ikke involvere meg med en mann med barn hvis jeg ikke orket å ta barnet med på kjøpet. Men det var litt avsporing;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er jeg enig med deg i! Han har nok et par diagnoser, som har kommet frem i lyset etter at mamma kom inn i bildet.. men det er hvertfall avsporing!

Men uansett, hun er voksen, og kan ta egne valg... desverre :P Hehe

Skrevet

Heheh;-)

Godt du har en samboer som er "eksemplarisk" ihvertfall da:-) Får helt vondt inni meg av å tenke på at det skulle vært forskjellsbehandling mellom ungene:-s

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nåja, han har sine sider ;)

Men ja, han har tatt imot henne som sin egen fra dag 1. omtrent! Syns det var ekkelt å bytte bleier i starten, men tvang han ;o) Han behandler henne på lik linje som sønn vår! Og det gjør svigers også, det er så deilig!!! :)

Skrevet

Er hun så sprek att hun har såmye gjøre ville jeg nok sagt til henne att det er på tide komme seg tilbake i arbeidslivet.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ja, det er jeg enig med deg i... men det er visst ikke noen jobber til ho... as if

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...