Gå til innhold

Ut på livet etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en diskusjon med mange forskjellige..

Alle har forskjellige meninger, så da vil jeg høre deres mening i denne saken :)

Hvor lenge etter fødsel bør man vente før man går ut på livet?

Og er det mer greit hvis det er 50 års dag til mamma enn hvis det er jentekveld med dine beste venninner?

Går du ut på byen etter vorspielet, eller går du rett hjem?

Går du kanskje også på nachspiel?

Jeg mener at man bør vente vertfall noen mnd.. Og jeg kommer ikke til å drikke mye første gang.. Bare et par cider/øl, og jeg kommer også til å gå tidlig hjem.. Blir jeg bedt i et arrangert "selskap", vil jeg si det er mer greit å drikke der enn bare på ei "fylla"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang jeg var ute etter fødselen, var da gutten vår var 3 uker. Jeg var da både på vorspiel, på byen og på nachspiel- og sov også over på dette nachspielet. Hadde uansett ikke vært noen hjelp i meg før langt utpå dagen derpå, så da hadde jeg ingen problemer med ikke å gå hjem og legge meg..!

Syns da ikke det er noe som er mer "riktig" eller "galt" for nybakte mødre enn for resten av befolkningen?! Man går ut når og hvor lenge man vil, og drikker da også så mye man vil..!?

Skrevet

Dette var forresten ikke noen spesiell anledning, bare noen venninner som hadde utrooolig lyst til å gå på byen igjen sammen, etter at noen av oss hadde vært gravide omtrent samtidig.. :)

Skrevet

Dette må da være helt opp til hver enkelt? Har aldri sett noen mal for dette.

Skrevet

Babyen min er 2 mnd nå, og jeg skal på et "arrangert fest" nå i helgen, kan ikke si jeg gleder meg sånn voldsomt,men det skal bli godt å komme seg ut uten barn! Kommer ikke til å drikke så mye, kun ett par glass vin! Festen er rett borti gata her, så jeg kan gå hjem.

Dette er mitt andre barn, så kanskje det er lettere å komme seg ut tidligere, for med førstemann tok det 7 mnd før jeg var ute på fest/ byen..

Skrevet

Man må jo gjøre det man føler er riktig..Men om man klør i kroppen for å dra ut på byn, drikke alkohol, feste og evt fløret mens man er gravid/rett etter fødsel,- så synes jeg at man har et litt rart forhold til det å få barn..

Å få barn er jo som å bli forelsket,- og hva vil man helst da,- være sammen med "kjæresten" eller med andre folk??? Og når "nyforelskelsen" er over så er det gjerne sånn at den "harde hverdag" har kommet, og når man endelig har fri så prioriterer man noe som gir flere krefter..eller? Det være seg en venindekveld ut på byn, familieselskap, en kinotur, ei helg på SPA..osv....Synes det er rart at man vil bruke fridager/netter på noe som gjør at man blir MER sliten, i DÅRLIGERE form og som ikke gir enn annet enn mindre penger på kontoen??? Jeg mener, om man drikker på vorspiel ute på byn og på nachspiel og ikke er "brukbar" neste dag,- hva har man da hatt igjen for den natten?Husker man spes mye?? Et one-night stand??

Da synes jeg det er mer fornuftilg med ei SPA helg, eller en hyttetur med gode venner hvor alkoholen ikke tar over ALL fritid.. Mulig jeg er prippen,men skjønner at folk vil komme seg UT og BORT fra unger noen gang, men å bruke det på å bli full og kansjke dumme seg ut på byn DET har jeg ikke helt skjønt vitsen med..Man er da ikke "nykonfirmanter" heller? Eller er moro= fyll???

Skrevet

Hehe.... nok en gang er det vel opp til hver enkelte hva som er "rett" eller "galt" ... skjønner at du ikke får like stort utbytte av en kveld på byen som f.eks. jeg selv gjør..

Ikke noe galt i dét - men det er jo tydelig at alkohol i dine øyne ikke hører sammen med foreldrerollen...

Noen forandrer seg vel mer iløpet av 9 mnd enn andre da..!? ;)

Skrevet

Fyll KAN være moro, men all fyll er ikke det samme som en one-night stand.

Jeg for min del haater SPA, og ville heller gått ut med gode venner.

Folk er forskjellige - u see?? Enkelte glemmer at det går an å leve selv om man får barn...

Skrevet

Jeg mener ikke det er noen mal på dette jeg heller.. Det er jo helt opp tiol hver enkelt.. Jeg forandrer kanskje mening i både den ene og den andre retnigen etter fødsel..

Ville bare høre andre sine meninger..

Kjekt med tilbakemeldinger :)

HI

Skrevet

Jeg som hater SPA og mener det må være opp til hver enkelt. Min sønn er over 2 nå, og jeg kan nok telle på en hånd hvor ofte jeg har vært på "fylla".

Livet forandret seg etter jeg fikk barn, og jeg hadde ikke lyst til å gå på byen lenger! Ville bare være hjemme! Nå som junior er 2 og går i bhg, er hvert minutt med han "hellig" - ikke mye jeg gjør uten han (når han er våken), men veldig mye vi gjør som han også er med på:)

Men folk er forskjellige og må få gjøre hva de vil.

Skrevet

Hva er livet? For meg er selve livet familien min.

Skrevet

Jeg var ute første gang når babyen var 2,5 mnd. Bursdagsfeiring for en venninne, ut på byen etterpå, så hjem.

Ungen har ikke vondt av å være alene sammen med pappaen sin noen timer, dessuten er det deilig å bare være seg selv for en stakket stund.

Skrevet

Når folk går ut skal jeg ikke legge meg opp i. Her kom babyen to mnd før termin, og jeg har fremdeles ingen trang til å feste nå tre måneder etter. Skal sies at jeg følte meg ferdig med det for en stund ganske lenge før jeg ble gravid. Gleder meg til å ta et glass vin da, men det har med smaken å gjøre:-)

Skrevet

Første gang eg var ute var dottera mi 3mnd, då drakk eg ikkje, var vekke 3 timer. Første gang eg drakk ute på byen (andre gong eg var ute) var ho 6mnd og var vekke i 5-6 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...