Gjest Nordavind fra sør Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Neivel...hva mente du og hva vil du? Jeg er hjelpepleier å ble nyskjerrig:)
Gjest Pusikatt Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Hva er forskjellen på "Utdannelse" og "Formell Utdannelse"? jeg er høgskole utdannet, er jeg da "Formelt Utdannet"? Hvis jeg hadde hatt bare videregående og tatt fagbrev etterpå, hadde det bare vært en vanlig utdannelse? Tullejente!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Ja,du er formelt utdannet,14:35,er man høyskoleutdannet har man sannsynligvis en bachelorgrad,kanskje mer.En formell utdannelse kan ingen ta i fra deg heter det.. Hjelpepleiere har utdannelse,men ingen formell.Det har heller ikke frisører,ambulansearbeidere,tømrere,elektrikere etc og resten av bunten som har gått yrkesskole eller hva faen det heter
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Men var poenget ditt at hjelpepleiere ikke at har formell utdannelse? Det var det liksom hehe
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Et fagbrev eller mesterbrev har man jo også da når man først har tatt det..... Skulle blitt deilig her i samfunnet hvis alle skulle studert på høyskole/ universitet. ;-))) Hva var poenget egentlig med innlegget til HI lurer jeg på....har du mindreverdighets komplekser i forhold til universitetsutdannende mennesker og må derfor "spytte" på de "under deg" for at du skal føle seg vel? Går forøvrig på høyskole selv, men ser ikke på det som noen "bigdeal", og hva slags utdannelse andre folk har/ "mangler" kan jeg ikke si at jeg bryr meg videre om heller.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 Samma faen hva det heter, du skal være sjeleglad vi har folk som har yrkesretta utdannelse. Jævlig kjekt om hele verden sitter og kan masse fancy greier, men ingen kan fikse strømmen og rørene dine, bygge huset ditt, klippe håret ditt, stelle bestemora di og dyrke grønnsakene dine.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #9 Skrevet 11. mars 2009 "En formell utdannelse kan ingen ta i fra deg heter det.." HAHA, ingen kan vel ta fra meg fagbrevet mitt heller, vel!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #10 Skrevet 11. mars 2009 Både jeg og samboer er Autoriserte hjelpepleiere og stortrives med det. Vet du HI hva en hjelpepleier kan egentlig? Vet du hvem som passer barnet ditt på barsel, jo en hjelpepleier med videreutdanning! Hvem passer på de gamle på sykehjemmet? Og ikke minst står nesten i alle tilfeller pasienten nærmest! Hvem passer på de psykisk utviklingshemmede i boliger? Det er faktisk vi hjelpepleiere. Greit nok at vi ikke kan "brife" med høyskole utd. Men alikevel, vi betyr like mye som en lege, sykepleier osv. Fordi vi alle har forskjellige jobber. En lege kan ikke gjøre min jobb. Og jeg kan ikke gjøre hannes jobb heller. Samme med sykepleier.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #11 Skrevet 11. mars 2009 De har fagbrev, hvilket er formell kompetanse. Formell kompetanse får man gjennom formell utdanning. Formell utdanning er all utdanning som fører til et fagbrev, vitnemål, grad osv. Faktisk er artium formell utdanning. Hjelpepleiere har derimot ikke høyere utdanning. Skaff deg et minimum av forståelse av hva begrepene innebærer før du leker åndssnobb.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #12 Skrevet 11. mars 2009 Hehe, dette er vel i samme gata som at "videregående er ingen utdannelse" etc. Latterlig! Har man fagbrev eller autorisasjon, har man en utdannelse uansett om det er på videregående skole eller høyskole. Om man kaller det bare utdannelse eller formell utdannelse. Bra sagt over her, tenk om alle var akademikere og ingen visste hvordan strømmen skulle koples, håret skulle klippes eller hvordan avfallet skulle håndteres. Hilsen ei med bachelorgrad, som ikke føler at jeg må se ned på andre uten utdanning eller med lavere utdanning. Dessuten er vel ikke høyrere utdanning så fantastisk lengre, siden det går inflasjon i hyskoleutdannede.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #13 Skrevet 11. mars 2009 Jeg bare antar at du ikke ler av mitt svar? Selv om du la det under mitt innlegg?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #14 Skrevet 11. mars 2009 Nei, jeg svarte bare på innlegget til hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå