Gå til innhold

Noen som har tatt/tar allmennlærerutdannelse nettbasert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer denne utdannelsen, men da det er smått med penger kunne jeg tenke meg å gå nettbasert og kanskje jobbet litt ved siden av, om dette er mulig? Vet ikke hvor mye jobb det er med skolearbeidet og om jeg rekker alt jeg... Det er vel noe praksis i løpet av de fire årene også, er det da mulig å jobbe der man vanligvis jobber (om man da jobber på skole mens man går på skole)?

Aner heller ikke hvor mye man kan få i lån/stipend heller, noen som har en anelse (når man har barn)?

Takknemlig for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! jeg har tatt 3 av 4 år av allmennlærerutdanningen på vanlig måte. jeg skal ta siste året mitt som nettbasert studie gjennom HiVo. jeg kjenner flere som har gjort det, og er veldig fornøyde! ei gjorde det mens hun hadde barselspermisjon, ei annen mens vi hadde vanlig fulltidsutdanning. gikk visstnok fint :) det er ikke så mye praksis, er vel snakk om noen få uker på et semester. det er også mulig, slik jeg har skjønt det, å få praksisen lokalt, det samme med eksamen. du får vel vanlig lån og stipend. når du har barn får du forsørgerstipend i tillegg, det utgjør ca 1300 i mnd.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Så da er det altså mulig å ta f eks de første to årene som vanlig studium og de to siste nettbasert også? Det visste jeg ikke :) Jeg får i såfall ikke begynt studiene før neste høst (2010), da jeg må ta opp fag fra vgs først... Regner ikke med det er mulig å gjøre begge deler på én gang(?, gjelder kravene om gjennomsnittskarakter 3 i matte og norsk, var ikke så veldig ivrig og flittig på skolen for over 10 år siden som nå gitt...) Jo før jeg hadde fått begynt jo bedre, men regler er sikkert regler vil jeg tro...

Skrevet

reglene om 3 i matte og norsk gjaldt da jeg startet i 2006 i hvert fall, tror det gjelder ennå :) har du undersøkt om du kan vurderes på grunnlag av realkompetanse?

Skrevet

glem det jeg skrev om realkompetanse, hehe :P men en måte å gjøre det på, er at du samtidig som du tar opp fag fra vgs tar et årsstudium som kan godkjennes som tredje eller fjerde år av lærerutd. jeg tok nemlig engelsk årsstudium først, for så å gå de to første årene av lærerstudiet. veldig lurt! undersøk litt om hva du kan ta, men da sparer du et helt år!!

Skrevet

Det hørtes ut som en effektiv måte å gjøre det på, så det skal jeg jammen undersøke :) Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...