Gå til innhold

Dere som har fått både gutt og jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket dere forskjell på svangerskapene? Evnt. hvilke forskjeller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det var forskjeller på sv. men det var nok heller fordi jeg hadde komplikasjoner i det ene.

ellers har jeg hatt halsbrann i alle mine sv.

venter nå gutt nr 2 og kjenner større forskjell på de to gutte sv enn det jeg gjorde med jenta mi.

den største forskjellen er at jeg har vært mye mer hormonell med guttene mine. hehe

Skrevet

Jeg var veldig kvalm med første (gutt), var mye mindre kvalm med nr 2 (jente). Denne gangen var det likt som med andremann og jeg var sikker på at det var ei jente- og det stemte:) Har hatt halsbrann med alle 3.

Gjest 5 andre
Skrevet

Jeg har en gutt og en jente, og mine tidligere svangerskap har stort sett vært like. Dette svangerskapet skiller seg klart fra de andre, men babyen må jo nødvendigvis ha et kjønn som vi allerede har fått. He he. :0)

Skrevet

Jeg også. Var nesten ikke kvalm da jeg gikk gravid med datteren min, men veldig kvalm i tre mnd. med gutten.

Er gravid med nr 3 nå, og er ikke så veldig kvalm nå. Blir spennende å se om det kanskje da blir en jente til?

Skrevet

Jeg har 3 gutter og UL viste at vi nå venter jente med 99% sikkerhet. Her var svangerskapene med guttene ganske ulike, mens dette har vært veldig ulikt dem igjen. Største konkrete forskjellene er:

*Tidlig og tydlig positiv test denne gangen i motsening til sene og knapt synlige tester med de andre.

*Overhode ingen morgenkvalme denne gangen og var knapt nok litt uvel på ettermiddagen i 1-2 uker, med de andre har jeg vært morgenkvalm/heldagskvalm og i flere uker.

*"Stygg" form på magen denne gangen, ikke fin kul som med de andre, mer kvapseteog rund hele veien rundt.

*Veldig, veldig trøtt, det var jeg ikke med guttene

*Tar ikke så lett til tårene som med de andre, men er tilgjengjeld ganske bitchy, altså blir fort sur og sint.

Skrevet

Hei

Med førstemann (gutt), var jeg bare litt uvel i begynnelsen. Formen var generelt fin helt til siste 2 mnd da begynte jeg og kjenne det i bekkenet. Følte meg ellers veldig flott og tiltrekkende ;-) Typisk guttemage hadde jeg også.

Med nr 2 (jente) var jeg rett kvalm, uten å kaste opp, men følte meg skikkelig dårlig de tre første mnd. Resten av svangerskapet kjente jeg meg oppblåst og hormonell i generelt hele kroppen. Bekkenløsning fra 3. mnd eller så. Ingen sex-lyst i det hele tatt faktisk. Hadde typisk jentemage, liten eller ingen midje syntes.

Denne gangen har jeg en liten blandig av begge to. Så jeg føler at jeg har hatt tre helt forskjellige svangerskap jeg da :-)

Skrevet

Har en gutt fra før og alle ultralyder viser at jeg venter ei jente nå (er i uke 22).

Med gutten min kastet jeg opp konstant i 9 måneder, lå inne på slutten. Men hadde få andre symptomer på graviditeten enn det.

Nå med jente kastet jeg masse opp i de 3 første månedene men har roet seg en del og kaster opp mye mindre enn jeg gjorde i første svangerskap. Har ingen mensensmerter denne gang, hadde masse når jeg gikk gravid med gutten. I tillegg har jeg veldig ømme bryster og bare lyst på frukt nå med jenta. Med gutten ville jeg ha sjokolade (selv om jeg var mye kvalm) og merket ikke ømme bryster i det hele tatt..

Har hatt lavt blodtrykk med begge så egentlig ingen stooore forskjeller, men jeg synes noe var annerledes denne gang, og jeg hadde vist rett ;)

Skrevet

Har ikke merket store forskjeller på svangerskapene, men jeg har hatt (selv om jeg ikke tror det er noen regel på dette....) gutte- og jentemage med de respektive kjønn (smalmidje med gutt, rundere med jente).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...