Gå til innhold

Jeg har ett spørsmål til dere nye mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barn på litt over 3 mnd, ammer ikke og skal en tur til en annen by i EN dag og kommer hjem neste. Far er verdens beste pappa og er fullt istand til å passe barnet denne dagen. Er dette uansvarlig av meg som mor? Og gjør det meg til en dårlig mamma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, du er IKKE uansvarlig eller dårlig mor, ikke tenk på det engang.

Hadde syntes det var lite gjennomtenkt om du fullammet, men så lenge hun er flaskebarn og far har full kontroll så trenger ikke du ha dårlig samvittighet eller tenke noe mer over dette.

Skrevet

Tusen takk, var godt å høre:)

Min mor mente dett var galt siden hennes andre barn ikke reiste fra barnet før hun var 1 år.. så jeg bare lurte på hva dere andre mente:)

Skrevet

Nei, herregud. Hadde du ammet hadde jo saken vært en annen, men siden du ikke gjør det, er jo far fullt ut i stand til å gi babyen alt den trenger av både mat, kos, bleieskift og omsorg. Så lenge du vet han er en god far- som de fleste jo er-, så hadde det ikke bekymra meg det dugg.

Dessuten er det nå bare en stakkarslig dag det er snakk om!

Skrevet

Det at du ikke klarer å vurdere dette på egenhånd, ta en bestemmelse og være trygg på at det er den riktige...det gjør deg til ei vinglete, umoden mor.

Ellers tror jeg det går helt fint å reise fra barnet EN dag hos noen barnet er trygg på. Jeg hadde ikke gjort det selv, men ser ikke problemet i å ta turen.

Skrevet

Ikke uansvarlig og du er ikke en dårlig mor.

Mange her inne glemmer at det er noe som heter pappa, og at han i de fleste tilfeller er fullt i stand til å ta seg av barnet - det er jo hans barn også!

Skrevet

Jeg syns ikke det gjør meg til en vinglete umoden mor. Jeg spør bare om synspunkter fra andre mennesker. Jeg følte for min del at dette ikke var noe problem men da min mor og min søster syns dette var rart så lurte jeg på om det egentlig var galt. Er ikke lett å være førstegangsmor.

Skrevet

Kos deg på tur du=) Deilig å ha en pappa til sine barn som syns det er greit! Bare å dra med god samvittighet..og kos masse med barnet ditt når du kommer hjem igjen

Disse bestemødre er noen rare dyr..ikke bry seg om de du..og følg hva som er best for din familie.. hvis pappaen hadde reist bort ett døgn hadde hun sikkert ikke sagt noe!?!

Til ettertanke..da jeg og min tvillingsøster var 5 mnd gammel dro min mor og min far bort i 14 dager og satte oss bort til en tante!! Jeg fikk ikke varig men av det altså (selv om jeg aldri selv hadde reist bort så lenge som det...men 1 døgn må vel være lov når barnet alt er flaskebarn, og har en god pappa!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...