Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Løs denne: X kjøper et hus med takst på 2,9 mill for 2 mill. Da de ikke har mulighet til å gi mer for huset, blir resterende beløp sett på som forskudd på arv. Hvordan løses dette i forhold til 1 søsken, Y? Hvordan skal løsningen skrives ned på papir for at det ikke skal bli krangling den dagen arven skal gjøres opp?
Sivalur Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Det aller beste hadde jo vært å gitt Y 900 000 nå... hva som evt. skal stå på papir vet jeg ikke.
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2009 Hmm, ja vi blir litt forvirret i denne saken... det var i utgangspunktet snakka om at huset skulle selges for "god" pris til X, men det har aldri vært snakk om sum. bare at det skulle være forskudd på arv. Men sett at huset ble solgt til X for 2,5 mill siden det er i familien. Skal det da "gå utover" Y sånn at Y bare får 400 000 kr mer enn X av arven? Jeg ser det er forvirrende, men det er rett og slett fordi jeg ikke forstår det slv..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå