gravid86 Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 våknet i natt av at jeg hadde så veldig vondt i nedre del av magen på venstre side. sånne skikkelige krampelignende smerter. gikk nesten ikke an å puste inn en gang når det hold på. Noen flere som har opplevd lignende? er forresten litt vond der enda...
Pitty Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 HUff ikke godt det der, jeg har selv lignende smerter, men på høyre side. Vet ikke hva det er selv så er redd jeg ikke har noe svar til deg. Jeg har kontroll neste uke så tenkte å ta det opp med legen min, jeg er liksom så øm på høyre side nå, men har hatt svake til sterkere smerter i ca 1 uke nå.
gravid86 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2009 man blir jo litt redd for at det kan være noe galt. Smertene er liksom takvise på en måte. vanskelig å forklare. det kjennes ikke direkte ut som at det er i livmoren heller, mer på siden av den... håper det er normalt!
BarnNr.4 :) Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Hei på dere:) Jeg har også sånne smerter! å det er skikkelig vondt! når jeg var med legen sa han til meg at når man blir gravid, så kan det ofte følge med syster på eggestokkene. Å det har jeg.. Jeg har en syste på høgre side. Det er ikke farlig, å de går som oftest vekk av seg selv.. men altså, det kan gjøre ganske vondt innimellom!
Pitty Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Det er rart du nevnet cyster. Jeg måttet fjerne venstre eggestokk pga cyste ødela den for 4 år siden, og de smertene jeg har nå ligner veldig på de smertene jeg hadde da. Jeg har vondt når jeg går på do også, når man presser hvis du skjønner. Det kjennes likt ut som da jeg slet med cyste på venstre side. Hvis det er cyste håper jeg ikke den blir større for da gjør det j.... vondt. Ja ja får vente til uken når jeg skal til legen på kontroll.
BarnNr.4 :) Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 ja det gjør ganske vondt nå! legen sa at cysten min var ca 3,5cm! MEN at det ikke var falig osv! men er litt redd igrunn! For min venninde hadde det samme å hennes sprakk, og hun har aldri i livet hatt så vondt noen gang.
gravid86 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2009 hvordan fant legen ut at det var en cyste da? og er det garantert at de ikke er farlige for hverken mor eller barn? kan man bare plutselig få cyste da? aldri vært plaget med noe slikt før...
BarnNr.4 :) Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 Han såg det med ul apparatet. Har aldri vert plaget av det jeg heller, å dette er mitt tredje svangerskap. Legen vet vel hva han prater om, så jeg gidder ikke begynne å spekulere på hva andre sier om det er farlig eller ikke. Ja men kan plutselig få det. Når man får det, så må den jo ha dukket opp en gang.Håper bare at den går vekk snart.
Bøtteknott Skrevet 11. mars 2009 #9 Skrevet 11. mars 2009 Jeg også har fått beskjed om at jeg har en cyste på venstre side, og hun sa "så bra, da..!" Uten at jeg helt vet hvorfor..,men da er det i hvert fall ikke farlig.. He he.. Jeg har hatt det før også, og det gjør jæv... vondt når de sprekker og blir borte, men det er ikke farlig i det hele tatt :-)
gravid86 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. mars 2009 Måtte dere ta innvendig UL for å finne ut det eller? har vært litt øm i hele dag og nå kommer smertene igjen. Kjennes ut som det blir vondt mot kvelden. nesten sånn at man ikke kan stå oppreist skikkelig.... bra det ikke er farlig om det er cyste:) rart at d bare kan dukke opp plutselig. kroppen er vel rar da:) takk for svar!
kveitebolle Skrevet 12. mars 2009 #11 Skrevet 12. mars 2009 jeg ligger på observasjon på kvinneklinikken med slike smerter.. har hatt det i 24 timer nå.. legene eller jordmødrene vet ikke hva det er enda, kan vere vonde kynnere eller urinveisinfeksjon.. de var redd for at de kanksje kunne vere en fødsel som var igang(alt for tidlig er i uke 26..) smertene mine ligger nede og stråler til høyre side, av og til stråler de ut høyre fot/lår og bak høyre side på ryggen..
hæppisnæppi<3 Skrevet 12. mars 2009 #12 Skrevet 12. mars 2009 Hihi..så "moro" å se at det er flere som har det sånn. Jeg har også vondt på venstre side, langt nede. Innimellom også når jeg tisser..hehe..trodde det var uvi, men det var det ikke. Nå skal jeg jammen spørre legen om det der cystegreiene på neste kontroll. Mini i magen elsker jo også å sparke akkurat i det område, og det gjør ikke saken bedre akkurat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå