Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Hvordan foregikk prosedyren? Var det skrekkelig vondt/ubehagelig? Hvor lang tid var du sykemeldt etterpå? *gruer meg..*
La Perla Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Ja, jeg. Jeg må innrømme at jeg syntes det var skrekkelig ubehagelig, ja. Mne jeg ble operert kun med lokalbedøvelse - hvis du får narkose vil jeg tro det er mye bedre. Det var nemlig bedøvelsen som var ekkel. Først får du noen dotter dyppet i bedøvelsesmiddel opp i nesen. Når den begynne rå virke, setter han sprøyer med lokalbedøvelse. Det ekle er at du da blir helt lam i svelget, så det føles som om du ikke klarer å.svelge. Når jeg låpå operasjonsbordet gjorde det ikke så mye at de drev på oppi der - det var ikke så ille. Men det rant hele tiden blod og vann osv bakover i halsen, og jeg fikk følelsen av ikke å klare å få det bort - ble liksom kvalt. Turte ikke hoste heller, siden han drev på inni følsomme områder, så det surklet skikkelig guffent når jeg pustet. Så da bedøvelsen i bihulen begynte å gå ut og jeg bekynte å kjenne smerter når han klippet/skar, takket jeg nei til påfyll av bedøvelse. Jeg ville heller ha litt vondt i kinnet enn å bli kvalt, liksom. Heldigvis hadde de noe de satte intravenøst, noe beroligende som de bare økte på med med når de merket at panikken bredte seg. Etterpå var det mye mindre vondt enn jeg hadde fryktet. Man bare tar det heeeelt med ro noen dager, så går det greit (husker ikke hvor lenge jeg var sykmeldt etterpå. Kanskje en uke?) Det var altså den bedøvelsen som var helt forferdelig (synes JEG da, andre syns kanskje det er peanuts), så jeg hadde ihvertfall inistert på narkose hvis jeg skulle ha gjort det igjen. Men lykke til uansett - håper ikke jeg har skremt deg.
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2009 tusen takk for svar, så var det neste spørsmål; har du blitt kvitt plagene en gang for alle etter operasjonen? (håper på et ja..)
trekløvermor Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Min datter tok den operasjonen i 06 og det var en guffen runde, men hun er blitt en god del bedre etterpå!! Iallefall etter at hun i tillegg begynte på en fast lavdose med azitromax. Gå inn på denne så kan du se hvordan det gikk for seg med min datter: http://www.maelca.com/foto06/feb06/12.htm Håper du får full narkose ;-) Lykkeklemmer i massevis!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå