Gå til innhold

Lavt HB og trøtt: hjelper jerntilskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte med Floradix i går, og er veldig spent på om søvnbehovet minker litt...

Står opp med ungene i 7-tiden, og når de er levert i barnehagen (enten av pappaen eller meg) sover jeg 2-3 timer på formiddagen, og dette er gjerne etter 8-9 timer nattesøvn. Andre som har vært trøtte pga lavt HB, men som har fått litt mer overskudd av å bruke jerntilskudd? Kjedelig å sove bort halv dagen, men jeg bre MÅ sove...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jordmor anbefalte meg å ta jern - noe som het Niferex. Tok det i rundt to måneder, så fikk jeg beskjed om å slutt og se om kroppen hadde stbilisert seg, og det hadde den. Så da sluttet jeg med jern.

Skrevet

hei!

jeg hadde det ikke helt likt, jeg hadde ok HB, men ingen jernlagre overhode.og var kjempetrøtt og svimmel. Jerntabletter hjalp, sakte men sikkert. vet ikke hvordan det er med floradix, men jerntabl. må man ofte ta på tom mage. og gjerne med appelsinjucie eller c-vitaminer. håper det hjelper det! bare innstill deg på at det kan ta litt tid!

Skrevet

Hadde gode jernlagre i begynnelsen av graviditeten, men nå var HB målt til 10,7. Bare to uker igjen til fødsel (ks), og håper på litt mer overskudd snarest... Floradix inneholder også B- og C-vitaminer i tillegg til jern + at den skal være "snill" mot magen i forhold til jerntabletter. Jordmor anbefalte dette for meg. Det er flytende og må tas en halv time før måltid to ganger om dagen.

Skrevet

Jeg har hatt tomme hjernlagre,men det var ikke begynnt å gå ut over Hbèn. Fikk beskjed om å ta en tablett jern for å vedlikeholde for å prøve å unngå at Hb sank-det har gått helt fint.

Så vist du har lav Hb burde du vel ha begynnt å ta jern ja,rart legen ikke har sagt det for min sa at vist Hb sank så måtte de begynne å gjøre noe..

Men det tar vel en uke to før en merker effekt tror jeg!

Håper det går seg til for deg ;o)

Skrevet

Jeg hadde hb på 10.5 ved siste måling.. Og jeg sover gjerne 3-4 timer hver eneste dag etter mini er levert i barnehagen.. Jeg får da sjelden en hel natts søvn da.. Oppe gjerne minst 4 ganger iløpet av en natt.. Enten pga jeg må på do selv eller mini våkner.. Han har lagt seg til en veldig uvane ved og komme inn og skal ligge oppa meg om nettene..

Og han ligger IKKE rolig.. hehe.. =)

Jeg startet med jerntabletter i dag etter at jeg pratet med legehuset.. Pga jeg fortsatt er veldig trøtt og sliten.. Håper det kan hjelpe litt..

Legen sa ved forrige kontroll at det vil være helt normalt at jeg er trøtt og sliten siden hb hadde sunket endel.. Har vanligvis ligget på nærmere 13.. ( 12.9)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...