Gå til innhold

Inspirert; tipser dere frisøren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tipser alltid servitøren, pizzabudet, taxisjåføren osv. Men har aldri tipset frisøren min, inntil ei frisørveninne sa det var vanlig! Noen her som gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ, er det vanlig? Har jeg aldri hørt om... hvor mye da liksom? Koster jo en formue som det er... hun har bedre timelønn enn meg, for å si det sånn!!

Og tipser dere virkelig pizzabudet??? Har jeg aldri tenkt på en gang.. kanskje jeg egentlig er gjerrig...??

Skrevet

vanlig? Aldri hørt om... Jeg betaler det de "charger" meg, og det er jaggu dyrt nok... Klipp,kur og farge for meg er sjelden under 2000 - noe som jo er en halv måneds matbudsjett eller halve husleien!

Skrevet

Næh, ikke i det hele tatt. Har i grunn ikke for vane å tipse pizzabudet eller taxisjåføren heller, med mindre det er noe spesielt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg tipser aldri, med mindre jeg er fantastisk fornøyd!

Skrevet

Hm..... Vanlig er det nok ikke! Jeg er frisør og har jobbet som det i 12år. Tror jeg kan telle på ei hånd hvor mange ganger jeg har fåt tips! Men det er nok vanlig i utlandet, for turistene tipser!!

Skrevet

Det har heller aldri jeg hørt før. å jeg har mange venner som er frisør og skalbl frisør selv. men du over her som sier det tjener nok, de har faktisk ikke så veldig høy lønn. men man skulle tro det så dyrt som det er å gå til frisør. men to av mine venninder har ikke mere enn 17 000 i mnd etter skatt er trekkt.

Skrevet

tipse frisøren?nei, det gjør jeg ikke! frisør er min lille luksus, når jeg tar meg råd til det kostet det såpass at jeg ikke tipser. har ikke tenkt på det en gang. drosjesjåfører tipser jeg gjerne med å runde opp. koster turen for eks. 387 kr, får han 400.

Skrevet

Kommer jo sikkert an på hvordan man jobber og hvilken erfaring man har. Men jeg går til ei som leier en stol på en salong. Aner jo ikke hvor mye hun betaler for den leien, men jeg betaler ca 700 for vask, klipp og føn, og det tar max en time. Har hun 7 kunder på en dag til 700 kr per stykk så er det ca 700 kroner i timen hvis man regner en vanlig arbeidsdag på 7 timer og en halvtime lunsj. Si stolleien er på 300 kroner timen så har hun fortsatt 400 i timen brutto. Jeg har ikke i 400 kroner timen hvertfall... men for nyutdannede frisører som jobber på en kjede med fast betaling, så tjener de nok ikke så bra.

Skrevet

Nei, er du gal. Å gå til frisør er dyrt nok som det er.

Skrevet

men vist hun leier stol tror jeg at hun måz stå får frisørustyret selv også. å det er ikke billig. en saks koster minimum ca 2000 kr å en frisør har jo flere en en saks ikke av samma men forskjelliger sakser mister du saksen i gulvet er den ødelagt for bladene blir skeve. så vil tro hun ikke sitter i gjenn med så mye hun heller. vist ikke skjønner jeg ikke hvorfor ikke alle bare leier stol. men jeg vet ikke så skal ikke si 100 &.

Skrevet

Hun må faktisk betale mva, forsikringer, skatt, utstyr så har nok ikke igjen såpass nei.. Er mye som skal ut igjen også! Og hvis hun er selvstendig så er det også feriepenger bakt inn der å.

Skrevet

Nei. Aldri hørt om det engang.

Skrevet

taxisjaføren kunne det ikke falle meg inn å tipse!!

derimot tipser jeg frisøren min ja. hun er fantastisk. gir ikke 10 prosent av summen eller slikt da, men en 50-lapp eller deromkring.

Skrevet

Nei,har jeg aldri gjort.Ingen tipser meg ...og jeg tørker og vasker tross alt ræver hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...