Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har IKM på mandag, men tenkte å ta en test i dag slik bare for sikkerhetskyld, og den var selvfølgelig negativ.

Men det værste er egentlig at jeg så litt brunaktig slim når jeg tørka meg i stad. Vil gjerne tro og håpe det er festeblødning, men har en veldig dårlig magefølelse:(

Har hatt masse sex rundt eggløsning (testet med cb under eggløsning som var positiv) Nå er dette 2.pp og jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan bli gravid:(

Er det så vanskelig.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei=)

jeg skjønner at du er fortvilet men ting tar tid..... vi har vert prøvere i ca 16mnd nå og jeg ble gravid etter 1 år med prøving, men det endte i en abort i uke 12 og vi må bare fortsette å prøve for det er ikke annet å gjøre med det......

Å teste 1 uke før ikm er veldig tidlig, jeg anbefaler at man venter i alle fall på ikm dagen, men en uke før er alt for tidlig.

Det er ikke alle som får festeblødning, faktisk så er det få tallet som får det, men det kan jo tyde på det også eller så er kan det være tr som kommer litt tidlig.

Når du tar de el testene så må du være klar over at det lønner seg at dere har sex to-tre dager før og samme dag og noen dager etter el for da er det hele tiden celler der som venter på at egget skal slippes.....

det er ikke lett å bli gravid, det tar tid, men noen klaffer det på 1 forsøk andre tar det lenger tid. Jeg mener at når man har prøvd i 1 år så er det 80% sjangs for å bli gravid eller noe.... tror jeg har lest det ett sted..

masse lykke til=)=)

Skrevet

Ja, det er vel litt tidlig å teste 5 dager før, men er så spent og utålmodig. Hehe.. Skal prøve å ikke tenke så mye på dette før til mandagen. Jeg blir vel gravid etterhvert, men i forhold til jobben hadde det passa veldig bra nå. Men dette kan man jo ikke bestemme så.

16 måneder er kjempelenge. Synes så synd på deg. Håper jeg slipper å prøve så lenge..

Hvor gammel er du?

Jeg er 23 og trodde det gikk ganske fort når man er ung.

Neste EL blir det action både før, under og etter. Det skal jeg love deg;)

Skrevet

derfor jeg ber deg vente med å teste er fordi at kroppen ikke skiller ut hcg hormonet så tidlig og at egget må feste seg først før kroppen skiller ut dette hormonet og egget kan feste seg alt fra 2-10 dager etter at det er befruktet, så dvs at når du har hatt el så og det egget er befruktet så tar det ofte opp til 10 dager før det har "festet" seg og da kan du teste ca 11 dager etter at dette har skjedd. Jeg sier bare dette her fordi man blir kjempe skuffet når den blir negativ og da er det nesten bedre å vente å få en positiv test istedet, også sparer man penger!!!

Ja, 16 mnd er en stund, men tiden har gått så ufattelig fort også, selv om det var mange tunge stunder som jeg følte at tiden står helt stille, men må prøve å tenke positivt på det=) igård fikk jeg et "klarsignal" fra legen om at jeg kunne bare begynne å prøve igjenn så da blir det pergotime neste pp=)=) det var sånn jeg ble gravid sist også=)

Jeg er 21, født i 87, ja, det er lettere for oss å bli gravide, men dere har jo bare prøvd to ganger eller to pp og det er jo ingen ting..... kroppen trenger tid til å komme seg ut av prevansjonen også...... hvis man har gått på p-piller så tar det ca 6mnd før kroppen er "ren"....

Skrevet

Skjønner, og jeg er helt enig med deg.

Skal teste i morra, og etter det skal jeg vente til mandag. Om jeg ikke har fått mensen først da.

Nå er det 10 dager siden EL og da burde det vel snart synes på en graviditetstest?

Nei, jeg skal prøve å ikke tenke så mye på dette og bare vente

Skrevet

Jeg har og prøvd i ett år med min samboer nå, slutta på pillen for et år siden

, på onsdag var jeg 1 dag over ikm men negativ test, 3 dager over ikm nå , prøver å vente en uke til før neste test, mange som ikke får positiv test før 2 uker etter ikm. er jo sikkert helt individuelt. så ting tar tid.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...