Gå til innhold

Hva er det som skjer med meg? :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som skjer med kroppen min jeg.. Litt detaljert dette, men... I går i halv-ti tiden på kvelden ble jeg plutselig sinnsykt kvalm. Jeg har slitt MYE med kvalme i svangerskapet, men dette var noe helt annet, jeg har aldri vært så dårlig før i mitt liv. Jeg begynte å spy, og spydde til det var helt tomt pluss litt til- og fikk etterfølgende smerter i ryggen. jeg var fremdeles dårlig, og hadde nå vondt i ryggen, og gikk å la meg i senga, men klarte ikke sovne for jeg var så dårlig. (det pleier ellers alltid å gå over etter at jeg har spydd). Så plutselig etter ett minutts tid så får jeg store kramper i magen. De starter helt oppe i livmora, livmora blir helt hard, jeg merker at baby sparker, og smerten bare vokser og vokser, og sprer seg i hele magen og ned i beina. Disse krampene kommer igjen flere ganger, sikkert 8-10 ganger, og vare i ca. 30 sek- ett minutt for hver gang, og kommer med 2-4 minutters mellomrom. Det føles ut som sterke kynnere, bare at det er smertefullt. Det som også er merkelig er at det virker som om kynneren starter øverst i livmoren og presser nedover. Ellers pleier kynnerene mine kun å være nederst i magen.

Jeg prøver så å gå inn på badet igjen, spyr igjen (jeg hadde prøvd å få i meg litt vann først), og merker at jeg må på do. Så gjør jeg det- og smertene kommer ikke igjen...

Først så tenker jeg at jeg må ha blitt matforgiftet eller ett eller annet, for jeg skjelver, og er iskald og føler meg skikkelig syk. men jeg har aldri opplevd å ha sånne smerter før. Og jeg tenker at siden jeg fikk kynnere i tillegg; er det mulig at det var veer jeg hadde? Smertene var vertfall så vonde at jeg tenkte på å be kjæresten min ringe sykehuset, for jeg hadde problemer med å holde det ut..

er det mulig å få veer, som bare går over uten at jeg trenger å være i fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å nevne at jeg er 35 + 1, altså i uke 36

Skrevet

Hm.... har du kjent liv i magen etter dette??? Håper det, for meg som venter nr 3 nå, minner det du beskriver veldig om åssen jeg er når jeg er i fødsel..... men riene mine går ikke over da. Så kan jo være noe helt annet. MEN jeg hadde uansett ringt føden eller jordmor for å høre hva de synes. Lykke til.... :)

Skrevet

Tusen takk for svar =) Ja jeg har kjent liv, men muligvis litt mindre enn vanlig. han er som regel helt turbo, men jeg merker at han er der. Takk for hjelpen =)

Skrevet

Dersom det er mindre liv/anderledes med liv i magen, og etter det du opplevde i natt, RING FØDEN!!! Bedre med en telefon for mye, ingen ting er jo bedre enn om de finner ut at alt er ok. Det er det sikkert også.... men ring du, for sikkerhetskyld. Klem :)

Skrevet

Jeg har nettopp komt hjem fra sykehuset nå. Alt så veldig fint ut =) Jordmor sa det var mulig at jeg hadde hatt veer, men at det ikke hadde noen betydning. Ellers ante hun ikke hva det var. Det så vertfall fint ut nå =)

Skrevet

Veldig godt å høre! :) Har tenkt på deg i dag..... Ingen ting er jo bedre enn det, at alt er bra med deg og den lille i magen. Som sagt, bedre å sjekke en gang for mye..... Masse lykke til videre. Klem:)

Skrevet

hehe, så søt du er! (",)

Takk og i lige måde =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...