Gå til innhold

Noen som kan si hva som skjer med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som skjer med kroppen min jeg.. Litt detaljert dette, men... I går i halv-ti tiden på kvelden ble jeg plutselig sinnsykt kvalm. Jeg har slitt MYE med kvalme i svangerskapet, men dette var noe helt annet, jeg har aldri vært så dårlig før i mitt liv. Jeg begynte å spy, og spydde til det var helt tomt pluss litt til- og fikk etterfølgende smerter i ryggen. jeg var fremdeles dårlig, og hadde nå vondt i ryggen, og gikk å la meg i senga, men klarte ikke sovne for jeg var så dårlig. (det pleier ellers alltid å gå over etter at jeg har spydd). Så plutselig etter ett minutts tid så får jeg store kramper i magen. De starter helt oppe i livmora, livmora blir helt hard, jeg merker at baby sparker, og smerten bare vokser og vokser, og sprer seg i hele magen og ned i beina. Disse krampene kommer igjen flere ganger, sikkert 8-10 ganger, og vare i ca. 30 sek- ett minutt for hver gang, og kommer med 2-4 minutters mellomrom. Det føles ut som sterke kynnere, bare at det er smertefullt. Det som også er merkelig er at det virker som om kynneren starter øverst i livmoren og presser nedover. Ellers pleier kynnerene mine kun å være nederst i magen.

Jeg prøver så å gå inn på badet igjen, spyr igjen (jeg hadde prøvd å få i meg litt vann først), og merker at jeg må på do. Så gjør jeg det- og smertene kommer ikke igjen...

Først så tenker jeg at jeg må ha blitt matforgiftet eller ett eller annet, for jeg skjelver, og er iskald og føler meg skikkelig syk. men jeg har aldri opplevd å ha sånne smerter før. Og jeg tenker at siden jeg fikk kynnere i tillegg; er det mulig at det var veer jeg hadde? Smertene var vertfall så vonde at jeg tenkte på å be kjæresten min ringe sykehuset, for jeg hadde problemer med å holde det ut..

er det mulig å få veer, som bare går over uten at jeg trenger å være i fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å nevne at jeg er 35 + 1, altså i uke 36

Skrevet

hei..

sånn du beskriver taka du hadde i magen, hørest det ut som om at det var rier du hadde..

å det er ofte at kroppen reagerer med oppkast for å døyve smerte, for at du skel ha noe annet å tenke på.( vist du sjønner kva eg mener...)

men anbefaler deg å ringe føden å snakk med de så kan det hende at du kommer deg inn til en vurdering der :)

lykke til videre, så må vi få høre korleis det går :)

Skrevet

Heihei =) Tusen takk for svar =)

Det blir nok til at jeg ringer til jordmora mi.. Skal komme med oppdatering vettu ;)

Skrevet

hadde nesten d samme på lørdagskvelden,men var ikke så dårlig at jg kastet opp.. har sliti veldig m kynnere hele sv.skapet men dette var ikke d.. har 2barn fra før,så er ganske sikker på at d var rier;)

dreiv på ett par timer m en 8-10min mellomrom alt far 40sek-til 1 min.. men så bare roa d seg igjen og blei borte.. har hatt mye murring og kynnere etter på men ikke noe mer.. blei lagt inn på sykehuset på mandag pga noe annet og da fant di ut livmorhalsen var nesten flat og jg var moden.. er uke 34+4

Skrevet

jeg har vært på sykehuset nå, og alt så normalt ut. Babyen har det fint, og det har jeg også =) Jordmor syntes det var unødvendig å sjekke åpning, siden alt så fint ut.

Skrevet

så bra at alt såg bra ut :)

ja hadde du ikke fått det sjekket så hadde du sikkert gått å tenkt på det i ettertid... så det er bedre å dra en gang i blant enn å komme forseint :)

lykke til videre :)

Skrevet

takk, og i like måte =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...