Gjest Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Eller bør jeg bare vises fram på sirkus - den utrolig damen med de røde øynene og nesa som både kan være tett og renne som en foss samtidig, og som nyser så hun får strekk i skuldra? Er det noen ordentlige pollenallergikere der ute som allerede er i gang, eller skal jeg bare late som jeg er forkjøla? Er nemlig bare amatør-allergisk, så hvert år er et nytt sjokk.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Godt å se det er flere amtørallergikere der ute... Jeg nyser som fy om dagen, ikke moro i det hele tatt! Og kjenner det klør i øyne og nese og merker at det er flere matvarer jeg ikke tåler enn for et par uker siden. Må nok kutte melka for noen måneder nå - det pleier å hjelpe... Damn or og hassel!!
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Puh, ja, godt å høre at jeg ikke er aleine. Ungen telte 25 nys bare mellom barnehagehenting og leggetid, og det er nys som kan flytte fjell, så jeg er bare glad for at jeg ikke må sitte i et stille rom med andre mennesker med alle mine ekle kroppslyder (finnes ikke verre å høre på enn andre som snyter seg, for eksempel). Jeg har ikke reagert på or og hassel før, tror jeg i min enfoldighet, trodde bare det var bjørka, men da får jeg bare tasse ut og hamstre piller. Eneste jeg har lært meg er at å ta pillene på kvelden i alle fall gjør det mulig å være passe våken på dagen, ellers går jeg i svime hele dagen om jeg tar dem om morgenen. Matvarer - fortell - har aldri fått helt tak i det med kryssallergier til mat, har ikke kjent noe til det, men om jeg plutselig ikke tåler or og hassel kan jo mat være med også? Felles skjebne - felle trøst. Men Kleenex'en min får du aldri.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Hvilke allergi medisiner burker du?? Med tanke på at du blir så trøtt. Eg bruka Zyrtec/Cetrizin og var heilt i svima, klarte ikkje å våkne om morgon ein gong og tok eg den på dagen så var eg heilt ute den dagen. Mannen min tok den om morgon og når han kom frå jobb så sov han fra kl 16-19 og heilt umulig å vekke. Eg fikk bytta til Aerius og fungerer veldig bra på den, mannen min har hatt den før og bruka mine ein periode for å sjå om han var mindre trøtt da og eg fikk ein ny mann i hus!!! Fastlegen min skal ringe meg i dag fordi det er nye reglar nå ang allergi medisin, må ha prøva to ulike av dei vanlige før du får Aerius på blåresept uten å betale mellomlegget. Det må mannen min også, eg har prøva to men han er eg litt usikker på. Jenta mi har ikkje fått påvist allergi enda men ho starta i fjor vår noko veldig og nå for ikkje så lenge sida så var eg, ho og mannen min tette og gjekk og nøys. Så såg eg fastelavensriset som hadde sprette......tenkte ikkje på at det var bjørkeris....... så ho er nok allergiker ho også, sønnen min reagerte ikkje så da håpar eg at han slepper framover også. Er litt allergiamatør eg au......
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Ja, bruker Cetirizin/Zyrtec - det går bra om jeg tar dem om kvelden, men i starten - som amatør-amatør - tok jeg dem om morgenen og gikk i koma. Men ikke dumt å vurdere Aerius - fant den ikke i hylla på apoteket nå, men kan sjekke når jeg går tom for disse. (Selvmedisinerer av pur latskap, mulig jeg kunne fått på resept men gidder hittil ikke. Hva er prisen på Aerius?) Oj, bjørkeris.. hm, jeg satser på at jeg har effekt av pillene før riset springer, det er for stusslig å ikke kunne ta inn kvister som kan springe ut til påsken.
Chiquita Bananas Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Nå - med all den snøen vi har ?? Gubben lurte på det selv fordi han merker symptomene - har ikke tenkt over det, men i det siste har jeg blitt tett i nesen igjen og nyser masse. Men nå har jeg hostet litt de siste dagene - slik som sønnen min også har begynt med så jeg tenkte at det bare var en forkjølelse nå. Ikke kult å ha det slik når jeg har nok av andre plager.... Er allergisk mot bjørk da...
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Ja, selv med snøen. Sjekka opp pollenvarsel for Østlandet, og or og hassel har begynt allerede. Jeg var også bare allergisk for bjørk fram til i fjor, så det er mulig at du også kan ha utvikla allergi mot or og/eller hassel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå