Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Det er tydeligvis svært få som forstår hva dette begrepet innebærer. "Idiotisk side! Alle barn er begavet!". "Barnet mitt er tre år og kan lese. er hun begavet?". Osv, osv. Burde vi hatt et forum for "mindre begavede voksne"?
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 problemet med det forumet er at det er feilplassert. Det burde være på barnetmitt.com, ikke dinbaby.som;) En 2 åring som kan spille mozart er nok begavet, men ei jente på 3 som kan lese er smart og flink, emn ikke nødvendigvis begavet. De er for små til å blir betenget som begavet før de når en viss alder, med mindre de da viser klare trekk som å være ekstremt musikalsk, filosoferer, u name it. Men å være tidlig ute er et trekk som mange barn har uten å være begavet..... Jeg tror nok at det er mange mammaer og pappaer som ser begavelse i sine barn som er tidlig ute, og gjerne vil ha bekreftelse på dette, men de er nok litt for krampeaktige når de skal få en baby til å bli begavet fordi h*n kan telle til 10;)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Og altfor tidlige tegn til "begavelse" kan være tegn på Autisme, og da tror jeg det er bedre å ha ett "normalt" inteligent barn!!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Og altfor tidlige tegn til "begavelse" kan være tegn på Autisme, --------- Helt enige Skal se at enkelte passer til hovedrollen til Rain Man 2.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå