Gå til innhold

Hvordan merker man vann i kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sniker dette innlegget inn her, selv om jeg ikke er i 3.tri enda:

Folk skriver endel om at de har vann i kroppen. Hvordan merker dere det? Jeg innbiller meg da at fingrene blir hovne og at sokkene blir trangere. Er det bare det liksom? Eller kjennes/vises det utrolig godt? Når kan vann komme?

Er 27+4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke når det vanligst at det kommer men tror i alle fall det øker mer mot slutten.er i uke 38 nå. slik har det vært med begge mine sv skap. kjenner at det er vanskelig å knytte nevene om du skjønner. litt tykkere fingre. stram i føttene om jeg står lenge stille. og litt hoven i ansiktet.

Skrevet

Er 39+0 i dag og har fått en del vann i kroppen de siste ukene. Her merker jeg det på at ansiktet blir rundere. pingrene blir som pølser og anklene hovner opp. Skikkelige merker etter alle klær og kan sette avtrykk etter fingrene i anklene. Blir også litt "treg" i fingrene fordi de er tykkere enn vanlig.

Du skjønner hva det er når det kommer ;-)

Skrevet

Med meg så kom det veldig her en kveld, jeg så ikke igjen ankelene mine og fingrene sto nesten rett ut fordi de var fulle i vann...

Noe som kan dempe det er å unngå salt og sukker...og drikke masse grønn tea. Jeg hadde masse vann i kroppen sist også....

Skrevet

Hei.

Hos meg har jordmor sett etter når jeg er der om jeg har fått noe vann.Begynte på 0-1 i ødem(se fødselskjema)

Og nå sist hadde jeg 1 i ødem.Var da 36+4 uker

Merker det på fingre og legger:) Spesielt om kvelden.Nå er ringene tatt av for denne gang.Så vidt jeg klarte det:)

Se og etter merke fra strikken på sokkene:) Jordmor trukker på ankelen for å se hvor lenge tommelavtrykket blir der:)

Skrevet

Ja, akkurat. Takk for svar, folkens! Oppklarende :) Jordmora mi har ikke sjekket dette særlig nøye, og jeg måtte nevne det sist. Ser nemlig merker etter sokkene om dagen...og det har ikke skjedd før! Men nå kan sikkert også vektøkning forklare det litt. Har ihvertfall ikke hovne never/fingre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...