Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å bli gravid i 10 mnd.

Eggløsning kan komme alt fra dag 12 til dag 23- mensen alt fra dag 22-33.

Vet aldri når jeg har el. De siste mnd har el vært altfor forsinket. Får el-slim i over en uke før el, el-smerter i en uke, og el-testene slår ut først, for så å bli neg et par dager og så positiv igjen. Kroppen sliter med å slippe egget.

Var hos gyn i går, og hun tok innvendig UL. Ikke noe galt. Har en tulle fra før som satt på 2.pp med helt stabil syklus:)Men jeg spurte om de ustabile syklusene, og hun sa bare at sånn er det for noen.

Jeg spurte om pergo, men det ville hun ikke gi meg. Jeg kunne komme tilbake i september! Da skulle hun ta ny vurdering. Hun var grinete, ga ikke noen råd og svarte bare med: sånn er det bare!

Kan en vanlig lege gi pergo? Tror jeg snart ringer legen.

Har hatt ustabil syklus i 11 mnd nå. Ikke noe annet som hjelper.

Takker masse for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, hun hørtes litt streng ut, ja. Sa hun noe om hvorfor hun ikke ville gi deg Pergo?

Jeg har litt motsatt problem, har et barn fra før som satt på 1 forsøk, har nå prøvd i 8 mnd med litt ustabile sykluser 24-32 dager. Har ikke testet så mye etter EL, men har funnet den noen ganger ved hjelp av tester, på litt ulike dager i syklusen.

Sendte mannen min til lege ( androlog) og fikk konstantert dårlig sædkvalitet. Han fikk medisin og pergo til seg seg, OG til meg! Så nå har jeg tatt Pergo og fikk positiv EL test på i går, på dag 9! Hadde ikke mulighet til å ha sex, skjønner ingenting jeg nå.

Men jeg begynner nesten å angre på at jeg begynte på Pergo. Vi har jo langt på vei funnet ut at problemet ligger hos mannen, og nå er syklusene mine helt forvirra pga muligens helt unødvendig bruk av Pergo.

Blir helt kokos av alle disse prøve-problemstillingene! ;-)

Skrevet

Hei=)

oj, hun hørtes ikke særlig hyggelig ut..... jeg har manglende el og derfor fikk jeg det, men jeg gikk til en privat gyn for jeg syntes at det tar sånn himla lang tid med de som er statlige.....

vi hadde nemlig ikke prøvd i 1 år før vi oppsøkte gyn, men jeg vet at man ikke får noe hjelp før det har gått over 1 år og da er det masse venting osv.....

vi fikk hjelp med en gang og jeg forklarte bare hvordan det var og hvor ofte jeg fikk el osv og hun tok innvendig ul og sa at alt så normalt ut så fikk jeg resept på provera for å få i gang tr så fikk jeg resept på pergotime dobbel kur. Hos henne kan jeg få time nesten på dagen, men på et offentlig gyn så må man vistnok vente i mnd......

Skrevet

Hei Lille Krølle! :)

Har du vurdert å gå til akupunktør da? Jeg fikk orden på syklusen min etter en del behandlinger der. :)

Det kan være at hun nølte med å gi deg pergo iom at du har EL. Pergo er jo først og fremst behandling for dem som ikke har EL. Jeg har ikke hørt mange suksess-historier med Pergo fra de som har EL selv. Jeg har gått på 6-7 kurer, ene fikk jeg ustabil syklus av og ingen EL og en annen fikk jeg EL fem dager forsiket av.

Men når det er sagt så skjønner jeg at du kunne tenkt deg å prøvd ei runde med pergo bare for å ha gjort det og det var nå dumt at legen din ikke lot deg prøve det en syklus. Kanskje du kan ringe på igjen og forkalre at du ønsker å prøve det en gang og se hva som skjer? Det er nå veldig ofte at vi som holder på en stund håper at legen/gyn skal gi oss råd og medisner for å øke sjansene våre til å lykkes, men i grunn så er det rett og slett ikke annet å gjøre enn å ha sex i det riktige tidsrommet. Min gyn fortalte meg det og sa at det er ikke annet å gjøre enn å prøve og hvis det ikke går, blir det prøverør (da var vi vel og merke utredet).

Håper virkelig at det klaffer for deg snart, skjønner at du begynner å bli utålmodig! Masse lykke til! :)

Skrevet

Hei!

Jeg fikk pergo etter 9 mnd, har hatt uregelmessige sykluser hele tiden siden jeg sluttet på pilla (35-60 dagers sykluser). Var hos privat gyn, testet også for PCO men negativt. Jeg fikk også noe av det samme svaret "sånn er det bare", men hun var veldig hyggelig og forståelsesfull.

Selv om jeg nå har pergo vil vi prøve litt til før vi begynner på den - vil gjerne få det til på egenhånd! Begynner i mai hvis det ikke har skjedd noe til da :)

Ønsker deg lykke til, hør med fastlegen din om pergo, kanskje du får det der også.

Skrevet

Hei kjære dere:)

Tusen takk for flotte svar. Jeg er mye roligere nå. Skal prøve selv i 2 mnd til. Da er det 1 år siden vi begynte.

Har det ikke skjedd noe da, så tar jeg kontakt med privat gyn. Orker ikke vente i flere måneder. Hvordan tester man pco? Og hva er det?

Det er jammen ikke lett å få det til med uregelmessige sykluser altså..hehe. Men jeg har el hver mnd, og det er nok derfor jeg ikke fikk pergo. Kunne bare ønske at el ville komme til riktig tid å være over på 2 dager slik jeg hadde før. Nå er det liksom smerter, slim og positive tester i over 1 uke før egget slippes. Temper slik at jeg skal vite eksakt.

Lurer litt på om jeg skal koble ut litt denne pp. Har tenkt veldig mye på å bli gravid de siste mnd. utålmodig nå ja..hehe. Det vet dere sikkert alt om over her. Jeg har vel egentlig ikke noe å klage på, og får dårlig samvittighet når jeg ser andre som har prøvd lenger enn meg. Ønsker masse masse for dere alle:)

Blir uansett spennende med tanke på at det ikke er lenge igjen til jeg kan få utredning, og bare tanken på det hjelper meg med å slappe av veldig:)

Ønsker dere alle sammen en liten spire snart. Veldig takknemlig for svarene jeg har fått. Hva skulle jeg ha gjort uten dere kloke damene her inne når babyønsket blir så stort at jeg begynner å stresse?! :)

Nå går vi endelig mot våren. Måtte vi alle ha hell og lykke med babylagingen:)

Skrevet

Fra en til to: Hun sa bare at siden jeg hadde en fra før og fordi jeg tross alt hadde el, så ville hun ikke gi meg. Skikkelig grinete. Følte meg dum vettu. Æsj, skal ikke tilbake til ho hvertfall..haha :)

Håper dere får det til snart:):)

Skrevet

Elisabeth: Har ikke prøvd akupunktør ennå. Det var en god ide:) Gikk du lenge før du merket forandring??

Har skrevet et innlegg litt lenger ned på tråden også :)

Skrevet

hun hørtes litt streng ut ja..

Du kan ikke prøve å komme inn hos noen andre da??

Vanlig lege skriver som regel ikke ut pergo, fordi det normalt skal være en undersøkelse først..

Jeg fikk pergo fordi jeg ikke har el i det hele tatt på egen hånd.

Nå TROR jeg at jeg har hatt el på dobbel kur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...