Gå til innhold

Dere med tidlig bekkenløsning....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hva er "typiske" tegn for bekkenløsning??

Og når fikk dåkker det?!?!?

Takke for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk det i uke 7 men første jenta og uke 9 med andre jenta:-) gøy skjønner du, not..... det startet vell med små smerter i korsryggen/ halebenet, så ble det vondere og værre om jeg bevegde meg, stiv som en stokk når jeg våknet på morgenen, å det blir bare vondere og vondere, vet noen har vondt i skambenet forann også, men det har ikke jeg hatt...

Skrevet

I første svangeskap startet det i uke 20 med at det var litt ømt midt på under der når jeg satt på harde stoler. Det utviklet seg til å bli temmelig vondt foran i skambeinet og korsryggen hos meg.

I andre sv.skap startet det i uke 12, det kom sigende på under en lang handletur. Jeg kjente igjen tegnene, det var ikke noen slak start som første gangen, men rett på smertene. Ble verre fortere i løpet av sv.skapet også.

Begge gangene har det heller ikke gått bort "over natta" etter fødselen.

Skrevet

Fikk det i uke 8-9. Ømhet og verking nederst på høyre side av korsryggen/ned mot rumpa. Verre de dagene jeg gikk mye og hadde travle dager på jobben med tunge løft osv. Har blitt verre utover i svangerskapet.

Skrevet

Min bekkenløsning kom da jeg jobbet mye og gikk på harde gulv dvs sement gulv på jobb. I første svangerskap kjente jeg ikke mye til det. Men i dette (nr 2) begynte bekkenløsningen på slutten av kvalme perioden dvs ca uke 14, ble da verre og verre og helt utmattet av å gå på jobb. Nå har jeg vert sykemeldt siden uke 20 og er nå i topp form, går mye tur i variert terreng (minst en time om dagen) og tar meg pauser når jeg føler for det. Ligge er da bedre en å sitte. MEN dersom jeg prøver å gå tilbake til gamle synder dvs mye tråkking på harde gulv eller mye stille sitting så kommer det tilbake med en gang. Kjøpesenter hvor de har harde gulv er det nok med 30 minutter før jeg kjenner det.

Dette er sikkert indiviuelt, jeg rir også og det skal jo også vere bra mot bekkenløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...