Gå til innhold

Trenger svar FORT!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge burde jeg vente med å dra til lege? For lille gutten min er skikkelig forkjøla, han puster veldig dårlig inni mellom, noen ganger puster han greit, men sliter veldig.... Det renner fra nesa hele tiden, han har ingen feber da!! Men det hjelper ikke med saltvann..... Jeg har senga hans opp, og det kjølig på soverommet hans... Men hvor lenge burde jeg vente føre jeg drar til lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å skrive at allmenntilstanden er helt ok, noen ganger veldig irritabel...

Skrevet

hvor gammel er han? hvis allmenntilstanden er god så er det ingen fare tenker jeg. men hvis han ikke får puste så må du selvfølgelig til legen, og da er jo ikke allmenntilstanden bra heller. du kjenner han best, så du ser hvis han har det godt eller ike.

er du usikker så ringer du til legen og spør om råd :o)

lykke til, ikke morro med syke barn.

Skrevet

Hvis han puster dårlig så må du kontakte legen.

Hvis han puster dårlig fordi han er tett i nesen så prøv nesespray, saltvann hjelper ikke på min unge heller..

Får han i seg mat og drikke da og har han våte bleier?

Skrevet

Det er ikke sånn at jeg mener det er noen fare når han puster, men bare redd det skal bli verre... Du hører liksom han sliter veldig!!!

Han er 8 mnd, og 5 uker prematur!! Han puster dårlig pga hals og nese, men han er jo ikke slapp og sånn, så jeg kan jo se ann!!

Han får i deg på morran, men utover dagen er det ikke så mye, og våte bleier har han!!!

Tror ikke det er noe farlig dette altså, men bare så redd for det RS-viruset, ganske mange av de jeg kjenner har hatt det og blitt skikkelig ille... Vi fikk en tøff start pga fødsel, så jeg er litt mer redd enn jeg burde være kanskje:(

Skrevet

skjønner deg godt jeg!

og det jeg vil anbefale deg er at om du synes dette er ekkelt ringer du legen og forklarer situasjonen. så avgjør de om de vil ta en sjekk. de kan ofte skjønne hva problemene er bare ved forklaring fra oss...

lykke til! og god bedring til gutten!

Skrevet

Tusen takk for det!!! ;)

Jeg skal se ann følelsen selv... Syntes det bare er så ille å høre på og det ser så vondt ut!! Men det har lettet litt nå, så håper jeg det ikke blir verre...

Tenkte bare å høre med dere her om dere hadde noen meninger om hvor lenge man burde vente... De blir jo forkjøla akkurat som oss, og de har jo vondt de og... :/

Men når er det man kan begynne med nesespray? Man skal vel vente en god stund med det? Han er jo bare 8 mnd. Er 5 uker prematur, så må tenke på det og.... ;)

Skrevet

Ring legen, og be om time. Høres ikke greit ut at han sliter når han puster. Du har jo gjort alt riktig. Men jeg synes ikke små barn skal slite for å få puste, da er det noe som skurrer i mine øre. Håper go'gutten din blir frisk veldig snart!

Skrevet

Eg hadde ringt legen for å sjekke det opp. Eg var til legen med jenta mi i fjor sommar fordi ho hosta så ekstremt og sleit med å få puste skikkelig. Ho var da 2år og eg følte at eg ikkje hadde gjort noko dei siste to ukene enn å vera til legen med ein av ungane....... Ho hadde fin allmentilstand men sleit veldig med pusten. Det endte opp med ein tur på eit sjukehus for å ta røngten bilde av lungene for fastlegen min hørte litt på den eine lunga, men crp'n var fin..... Ho hadde virus lungebetendelse.....havna på sjukehuset den kvelden fordi ho var så tungpusta og hadde innsøkk rett under ribbeina når ho pusta. Fastlegen min kontakta meg på kvelden før legevakta hennars var ferdig den kvelden og ringte da til sjukehuset for å sei at me kom......

Ikkje for å skremme deg men ta ein ekstra tur for å vera sikker på at det ikkje er noko, viste seg nemlig at ho hadde RS-virus i tillegg og det var forklaringa på kvifor ho hadde hosta så mykje som hadde gjor i heile fjor vår......bare forkjøla sa alle dei ulike legane eg var hos.

Ta ein tur og sjekk det opp!!! OG hold oss oppdatert om kva som skjer!!

God Bedring!!

Skrevet

Oj det høres ikke bra ut det du skrev! Jeg blir ikke skremt altså....

Nei det er det samme her, allmenntilstanden hans er jo fin, men huff, den hosten han har, er så vond.. Han hoster ikke veldig mye! Den pusten er opp og ned hele tiden.

Men var du hos mange leger med det der, siden du sier det var fastlegen som til slutt sendte deg til sykehuset? Jeg har ei rar fastlege, hu tar så lett på ting, selv om hu sier hu tar barn alvorlig!!! ;)

Grunnen til at jeg venter med å ringe lege, er fordi det er fler som har sagt til meg at det er bare en vanlig forkjølelse!! Men har de ikke feber når de feks har rs viruset? Eller at han ville vært mer utslått da?

Skal si ifra hva som skjer jeg.....

Og tusen takk igjen!

Skrevet

Det var RS-viruset ingen oppdaga før ho fikk viruslungebetendelsen og dei tok ei nese prøve på sjukehuset....... Det var på våren i fjor detta og dei legane eg var hos sa at ho "bare" var forkjøla, RS er jo ein forkjølelse men dei spurte om ho gjekk i bhg og ho var ikkje 2år ein gong og når eg da sa ja så var det ikkje noko å bry seg med. Poenget mitt er at det var fleire mindre barn der, under året, og RS kan bli verre for dei enn for jenta mi. Ho hadde ikkje noko større feber, fikk litt uforklarlig rar feber i slutten av mai bare, fin form til tross for feber, men kun om kvelden.

Det er ikkje sikkert at fastlegen min hadde testa for RS men eg følte at eg ikkje blei trudd av dei andre legane eg var hos. Når eg kom til fastlegen min så var det fordi ho sto på alle fire i senga og hosta.

Fastlengen min hadde legevakta den kvelden også så ho sendte mld om korleis deg gjekk med ho, da var ho heilt fin, sov og ikkje noko meire feber osv. Ho hadde litt feber når ho hadde detta men ikkje mykje og i fin form ellers. Jenta mi våkna like etter at eg fikk den første mld og da var ho tungpusta og hadde innsøkket, eg sa til mannen min heilt uviten, ho pustar jo som det værste RS ungen jo.......

Det var ikkje noko legen min kunne gjera så da anbefalte ho at me reiste på sjukehuset nå før det blei for seint på kvelden. Ho hadde ringt barnelegen på sjukehuset tidligare på dagen for å høre om det var ein grei behandligsform ho hadde lagt opp til, ikkje anna enn at me skulle komma og sjekke crp for å sjå om den gjekk opp og ta nytt lungebilde om 6uker.

Ho fikk ventoline og fluityde når me var på sjukehuset, fikk noko i maske også men det veit eg ikkje heilt kva var. Fastlegen min tar alle alvorlig da så ho er den beste legen eg har hatt. Du får ikkje den følelsen av at du er hypokonder når du kjem til ho.......

Skrevet

Da har jeg ringt lege, etter en lang natt... Vært oppe og inne hos lillegutt flere ganger, han bare hoster og det surkler og piper når han puster!! Så jeg tror jeg vil sjekke dette opp nå.....

Er så redd for han... Han er verre idag fra igår også...

Det må jo være bedre å sjekke det og evt vite at det ikke er noe farlig, enn å vente for lenge?

Han har fortsatt ikke noe feber, bortsett fra litt på dagen igår. Han spiste jo når han våknet også... Godt er det!! Men ser han sliter med å puste inni mellom. Jeg håper det bare er pga halsen og ikke lungene hans!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...