Balder911 Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Hvor lang tid tok det fra dere begynte å trappe ned til melken ble borte? Pumper nå 4 ganger ppr, funderer på å pumpe 3 fra nå av og så 2. Vil mye avmelken bli borte?
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Blir som med ammingen, jo mindre og skjeldnere man pumper/gir jo mindre produseres, men man kan opprettholde en mindre mengde over lengre tid så lenge det er regelmessighet over tømmingen. Når man slutter så kan man oppleve litt spreng først døgnene, men melken blir tatt opp i kroppen igjen, eneste man skal være litt obs på er kuler, smerter og feber i forhold til brystbetennelse, men har ikke skjedd her, og jeg har ammet tre barn. Enda lekker jeg litt av og til og kan klemme ut en stråle melk, og det er over 1år siden jeg sluttet å amme.
dårlig ånde Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 det er ganske individuelt tror jeg, for meg tok det ca 1,5 måned før alt var borte (har bare fødd opp 1 barn). jeg sluttet ganske brått, pumpet bare for å bli kvitt den verste sprengen og da ble melkemengden redusert rimelig kjapt.
Grigri m/3 gutter Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Jeg hadde problemer med å opprettholde produksjonen, lå vel på 4 pumpinger per dag og hatet hele greia. Pumpet bare 30 ml tilsammen på begge puppene mot slutten. Fikk så omgagssyken og da ble det slutt på alt av seg selv, det siste jeg tenkte på var å pumpe meg, hehe. Tror det er best å kutte ut en pumping litt etter litt, og du vil jo se hva som skjer med mengden. Hvis du har lite melk som meg kan du kanskje kutte før du er nede i en pumping.
Balder911 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2009 Jeg pumper ca 750 ml. pr dag (hun har aldri drukket mer) og det har vært stabilt med 4 pumpinger nå i 4 måneder (har pumpet i 7...) så jeg vet ikke om det er mye eller lite? Kanskje jeg skulle satse på omgangssyken da! Takk for svar så langt, antar at jeg bare hopper over en nå da, også følger med på kuler/varme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå