Gå til innhold

Jeg sliter med psyken i dette svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke, jeg har det så godt rundt meg. Alt er trygt og stabilt. Nettopp kjøpt leilighet. Har en fantastisk mann som jeg skal gifte meg med til sommeren, venter vårt andre barn.

Men alikavel så sliter jeg noe enormt med vonde tanker og følelser. Jeg føler jeg ikke fortjener noenting, føler at jeg er stygg og at det er ingen som syns jeg gløder som gravid. Føler alle andre gravide er så pene.

Satt nettopp å så brudebilder av en venninne på facebook og hun var NYDELIG. Slank og fin. Er ikke så lenge siden hun fikk barn, i underkant av 1 år siden. Jeg er redd jeg kommer til å se grusom og slapp og feit og jævlig ut på den store dagen min.

De siste årene har jeg lagt meg ut noe, og den siste tiden trøstespiser jeg. Eller så kan jeg gå dager uten å spise noe særlig, og det er jo ikke bra for det lille barnet i magen.

Jeg sitter å håper på at barnet blir født for tidlig så jeg slipper å bli styggere og få strekkmerker. Har begynt å få litt, er 8 uker til termin. Jeg VET at dette kun sitter i hode mitt. Men det disse tankene sliter meg ut, jeg vil ikke at barnet skal føde nå, men alikavel håper jeg på det. Skjønner det IKKE...

Vet ikke en gang hva jeg vil med innlegget. Ikke var det godt å få skrevet det ned heller. Nå føler jeg med enda fælere.

Har prøvd å snakke med jordmor og min lege, men jeg stenger meg selv inne. Blir helt låst. De ser jo at det er noe siden jeg sier litt, men så plutselig stopper det opp, jeg klarer ikke åpne meg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns du skal ta dette på alvor.. jeg slet med depresjon i svangerskapet, og tok ikke tak i det. det utviklet seg til fødselsdepresjon og at mnd etter fødsel var fryktelig tøffe..

ang strekkmerker så smør deg godt med babyolje når du er ferdig å dusje, før du tørker deg, og GODT med spenol etterpå.. det gjorde jeg og jeg har ikke et eneste strekkmerke... og mye av den vekten du har lagt på deg nå forsvinner veldig fort etter fødsel.. jeg tok av 15 kg på 1 uke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...