Gå til innhold

Hva skriver man i et fødselsbrev?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs,og vet svært lite om hvordan en fødsel foregår.

Jordmor avfeier meg litt når jeg spør,så jeg spør her.

Jeg har fått med meg at man kan si ifra at man ikke vil ha mange mennesker der. (Har sosial angst) Vil ha mest mulig tildekning,og at de ikke tar på meg uten å si ifra først. (Pga tidligere overgrep)

Men jeg vet ikke hva mer som skjer,og sånt? Jeg finner ingen bøker hvor det står hva som skjer utenfor kroppen under en fødsel. Jeg må være forberedt,syns jeg..

Jeg har en del å slite med,men jeg vil ikke brette ut alt til JM,da hun har avfeid alt prat om psyke etc fra før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Det jeg hadde skrevet i mitt første når jeg ikke visste hva jeg gikk til var at

-Ingen STUDENTER!!!!! For meg er det viktig at det er minst mulig mennesker der som skal se og ta på meg.

Visst du ikke skriver det ned tydelig så er de der.

-At jeg ikke ville bli klippet(he he) Noe som måtte til til slutt for å få ut ungen.

-At jeg ville ha familierom etterpå(her barsell hotellet)

Noe av det jeg husker nå:)

men du kan skrive at du vil prøve akupunktur, sitte i badekar, at du vil ha smertelindring evnt.

Men viktig at du får frem at du vil jobbe mest mulig med smertene selv.

Men lurt at jordmor kan være med å tøye deg under pressrier slik at du kan evnt ungå rifter eller å rakne. Ikke godt.

Og at du er innstilt på at barnepleier skal lytte på babyen og kjenne på magen din etter hver pressrie for å passe på at den har det bra:)

Så du trenger kunn 2 personer der visst det ikke oppstår noe underveis:)

Masse lykke til:) Kommer til å gå fint:)

Skrevet

snakk med legen din. Han kan eventuelt sende deg inn til sykehuset slik at du får prate med JM der. da er det helt vanlig og få informasjon og dem viser deg rundt.

Vet flere som har gjort det når de har vert usikre. og da lager de en journal på deg med den informasjonen de får under denne samtalen, og gjer alt de kan for og etterfølge dine ønsker når fødselen starter...

Ofte mer effektivt enn et brev dem får i det samme du kommer inn og ting står litt på hodet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...