Gå til innhold

Sunn mat som er billig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å endre på mitt kosthold. Spiser mye lettvindt-mat, mest fordi det er billig. Som kjøttdeig med tilbehør, eller annet enkelt..

har rett og slett ikke råd til å spise kyllingfilet, fisk og rent magert kjøtt så veldig ofte.

Tragisk at sunn mat koster mest.

Så derfor lurer jeg på om dere har noen tips til sunn næringsrik mat som ikke koster mye.

Kom med forslag til frokost, lunsj og middag..

Føler meg alltid litt trett og sliten, og lurer på om det er kostholdet mitt som er for dårlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen tips om middagsmat, men frokost/lunsj/kveldsmat.

Havregrøt!!! Jeg koker havregrøt på vann og en liten skvett melk. Og bittelitt salt da. Når den er ferdig rører jeg inn en halv moset banan og kanel. Supergodt! Superbillig og sunt:) Og holder deg mett lenge. Også fikk jeg tips om å gjerne spise et kokt egg ved siden av for å få litt mer proteiner. Det er heller ikke dyrt:)

Skrevet

Drikk vann.

Bruk mye av de billige grønsakene som hodekål, løk, gullerøtter ol og ellers det det er sesong for.

Supper med mye grønnsaker, litt gryn og litt kjøtt eller fisk er billig og sundt. Desuten kan du bruke billigere kjøtt og fisk i en suppe enn for eksempel til biff ol.

Hel frossen laks eller ørret er ofte veldig billig. Kok poteter og lag en salat ved siden av så har du et sundt godt måltid.

En billig og vanligvis veldig poppulær salat får du ved å rive ca 4 gullerøtterog et epple. Ha på litt sitronsaft (fra flaske som holder seg "uendelig") og bland i noen rsiner.

Skrevet

Som jeg gjør da, så spiser jeg en brødskive etter mini har spist når vi våkner.... Så har jeg da fra dagen før laget dette:

Brokkoli, rødløk, salatbønner og brekkbønner, dette steker jeg sammen, i 15 min på passe varme. Så koker jeg ris, men bruker bare bitte bitte litt... Så steker jeg kyllingkjøttdeig.

Kylling kjøttdeig koster 20 kr på rema, brekkbønner koster 7 kr, salatbønner koster 8 kr, og brokkolig litt opp og ned, men rundt 10-15 kr.

Dette bruker jeg til 3 måltider om dagen, og kvelden et knekkebrød eller noe lett... I det jeg lager er det ingen karbohydrater, bortsett fra risen, så derfor du skal ha lite av det!!

Jeg lager alltid et fersk sånn måltid på ettermiddagen, det som blir igjen fordeler jeg til 3 måltider, dvs det blir alltid til 4 ca... Kommer ann på hvor mye du lager!!

Det er kjempe godt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...