Gå til innhold

Hva gjør man om...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen i et forhold et alkoholiker og de har ett barn sammen.

Hun vil gå i fra han, men vet at han vil såklart også ha samvær med barnet. Hun har ingen beviser for at han er alkoholiker.

Hun tenker at så lenge hun er sammen med han er hun der og "passer på", men om hun går fra han vil barnet være alene sammen med bf.

Hva gjør man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig dilemma!

Men barnet har ikke godt av å bo med en alkoholiker på heltid heller, og mor har det heller ikke bra tydligvis.

Ville brukt den siste tiden med mannen til å skaffe meg vitne på at han drikker mye, tatt dette opp ang samvær med far!

Skrevet

Men hvordan være sikker på at et vitne er nok til at han ikke får samvær med barnet?

Vanskelig ja!

HI.

Skrevet

Han kan få samvær med tilsyn (altså ein tredjepart som er saman med dei) om det er grunnlag for det. Dette får du beskjed om på fvk.

Skrevet

Barnefar vil nok nekte for at han er alkoholiker. Og da blir det ord mot ord.

Samvær med tilsyn ja, men fungerer ikke det sånn at han kan bli "godkjent" og etterpå få samvær alene?

HI.

Skrevet

Det veit eg faktisk ikkje, har ikkje vert borti det sjøl. Men det er jo sånn med fedre som slår eller misbruker barna sine, dei vil jo få samvær med tilsyn, og eg tvilar på at dei blir godkjende.

Skrevet

nå kommer jeg og er negativ her, men er ikke meninga og skape noen problemer eller noe bare så det er sagt på forhånd. Samboeren min har i 2år vært i rettsak mot barnemoren til sin yngste sønn, og hun satt selv i rettsalen under ed og innrømte at hun var alkoholiker og ikke klarte seg uten alkoholen, men hun fikk alikevell hovedomsorgen etter at han hadde bodd hos oss i ett og ett halvt år. så at han er alkoholiker er på ingen måte noen garanti for at han får samvær med tilsyn. vi bor i ett sykt, sykt land...

Skrevet

Ja det var sykt, siden hun innrømte at hun var alkoholiker, mistenker at hun fikk omsorg fordi hun var mor, så sånnsett burde jo hi ha en fordel, går sjeldent i fars favør!

Skrevet

ja er sjelden det går i fars favør når det gjelder hovedomsorgen, men desverre er det av og til for ofte at det går i fars favør når det gjelder samværet.

Skrevet

Dytter litt på denne.

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...