Gå til innhold

Er det mer grusomt å ta abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man venter et barn med downs enn at det f.eks ikke passer akkurat nå? Skjønner liksom ikke helt det der. Downs er i hvertfall en medisinsk årsak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår heller ikke hvofor det skal være værre. Om en jente blir voldtatt og dermed gravid så har vel ikke det noe å si for menneskeverdet til barnet.

Skrevet

Jeg kunne aldri tatt abort uansett... men må si jeg stusser litt ekstra over de som aktivt har prøvd å få barn - blir gravide - for så å ta abort fordi det viser seg at fosteret har downs eller et annet avvik... det er en type sorteringsproblematikk som jeg synes er litt horibelt. Om det er mer grusomt er det jo ikke i - abort er abort. Når det er sagt så står jeg for at alle må få velge uten at andre skal dømme! Men synes det er trist at noen liv blir priset mer verdige enn andre...

Har selv en psykisk utviklingshemmet person i familien... h*n er foreldrenes øyesten, og sprer enormt med glede rundt seg:) At det bringer med seg utfordringer er det ingen tvil om... men har man først bestemt seg for å få barn, så synes jeg at man må være klar over at det faktisk kan være slik at det barnet ikke nødvendigvis er "friskt".

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvor dere får det fra ,at det er så mange som tar abort for at det ikke passer ..

DET ER IKKE SANT!! Jeg blir så irritert når jeg hører sånne utsagn..

De fleste som tar abort har GODE grunner til å gjøre det ,som regel flere grunner ..

Det er veldig få som tar abort fordi det ikke passer...

Skrevet

Hvilke grunner er det som er gode da? At fosteret er sykt? Økonomi? Voldtekt? Kjønn? At mor er for gammel? Jobben?

Skrevet

Det finnes faktisk endel som tar abort fordi det ikke passer... kjenner opp til flere. Det som kjennetegner de jeg kjenner er at de befinner seg på krevende studier som de er kommet halvveis i... Jeg er ikke av de som sier at det finnes mange av dem - for det har jeg av forståelige grunner ikke sett noen statistikk på, men at det finnes de som gjør det kun fordi det ikke passer helt inn i planene deres angående studier og karriere, det gjør det.

Skrevet

Herregud.Faen å dumme noen er. Hi foreksempel har jo misforstått helt. Det er vel ingen som mener det er værre å ta abort ved downs enn ved "passer seg ikke sånn" foster, som er friskt. Men akkurat nå var det en diskusjon på det å ta bort et barn med downs. Kanskje et barn som i utgangspunktet var planlagt og ønsket, men ikke får livets rett pågrunn av downs. Må vel faen i meg være lov å diskutere enkelt debatter, uten å dra inn all problematikk?????

Skrevet

Jeg er en stor abortmotsander....egentlig.... hadde sterke formeninger om dette tema....

Helt til: jeg var alenemamma for to barn som var 3 og 1 år gamle, så var jeg på foreldremøte i bhg til unga..og hadde barnevakt for første gang siden minsten ble født.

Jeg ble voldtatt på veien hjem!!!!! anmeldte saken...som da førte til grusomme undersøkelser...(psykisk) tok selvsagt angrepille..(siden jeg ikke hadde noen partner til vanlig brukte jeg ikke p-piller eller lignende... (hadde bare hatt sex med far til barna mine mens vi var sammen)

uansett...ble gravid...og klarte ikke å ta imot barnet... både pga psykiske påkjenninger..men også pga økonomi. jeg og mine to barn bodde på en toroms..ikke plass til en til... fikk jo all økonomisk hjelp som alenemammaer får, men jeg tror ikke det hadde vært nok til en liten til...og jeg hadde ingen til å hjelpe meg... ikke med de barna jeg alt hadde..så jeg viste at jeg måtte gjøre alt selv... vel jeg anså situasjonen for umulig både psykisk og fysisk..det ville gått hart utover mine to barn, meg selv og sikkert babyen også..så jeg valgte å abort...og jeg har faktisk ikke angret, for i mitt liv kunne jeg ikke klare å ta meg av han/henne..og så tunge svangerskap jeg alt hadde hatt vet jeg at jeg ikke hadde klart å bære babyen fram for addopsjon heller..

man kan jo dømme meg..og det må folk gjerne gjøre... og jeg er fortsatt mot fri abort..men er ikke lengere så standhaftig som jeg en gang var... men syns noen jenter som tar abort gang etter gang etter frivillig men uforsiktig sex kanskje "misbruker" muligheten for abort... ikke vet jeg.... det eneste jeg har lært at alle har sine grunner til å velge bort sine barn...og jeg syns ikke vi skal mene så mye, når vi ikke klarer å hjelpe de...være tilstede for de osv.....

Skrevet

Ingen grunner er for meg gode nok til abort. Selv ikke voldtekt - barnet er like fordømt uskyldig!!!!

Skrevet

nei det er ikke styggere å ta abort for den ene eller den andre grunnen. men jeg håper at når man tar aborten uansett årsak så er det fordi man har tenkt gjennnom situasjonen. og ut i fra det velger aborten og ike bare fordi der er enklere å baregjøre det for da slipper man de og de problemene, dettemener jeg uansett om barnet er Fysisk / prykisk utviklingshemmet eller helt friskt.

og jeg tror faktisk at de fleste tenker nøye gjennom tingene før en abort.

Skrevet

Det høres ut som vi løser verdensproblemet her.

KVA I HELVETS FAN HAR VI MED KVA ANDRE GJER VEDR ABORT.

ER DU IMOT SÅ GÅ UT OG GJER NOKO DA. KANSJE DU KLARA OG FINNE EI LØYSNING SOM INGEN ANDRE HAR GJORT.

Skrevet

jeg blir helt oppgitt over noen av de naive menneskene her inne! Så lenge man kan ta abort frem til uke 12, så burde de som ikke ønsker barnet kunne ta det. De som har blitt voldtatt og tar abort har sine grunner, og det må de få velge selv, og de som tar abort pga sykdom har sine grunner. HVorfor skal dere preke om fosterets rett? Noen kvinner burde ikke få barn i det hele tatt, så derfor er det BRA at man kan ta abort. Bedre at fosteret dør i magen enn at barnet skal leve i dårlige forhold og få en dårlig barndom og et forferdelig liv.

Det kommer helt ann på hver enkelt situasjon om abort er "greit" eller ikke. Så la folk få bestemme selv og ro ned hormonene!

Skrevet

Enig med 09.55.

Har selv tatt abort...angrer ikke på det. Er det ikke noe for deg, nei vell så bær frem ungen å bli lykkelig med det!!!

Hva andre gjør er meg likegyldig...jeg styrer over mitt liv og min kropp.

Om noen kjente av meg tar abort og sier det til meg, så....javell, det er da var vell det et klokt valg.

Man kan ikke alltid bære frem unger fordi andre syns det er fyfy med abort!!!

Men jeg syns helt ærlig at i land som i afrika f.eks der burde de faktisk begynne å gjøre det....barn vi ser på tv som ikke har mat og foreldre pga fattigdom og aids....hvorfor i helvete lager de barn??????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...