Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 vil være anonym siden jeg ikke vet om mora til ungen er dibber, eller om noen klarer å skjønne hvem det er pga nicket mitt, moren ville fortelle omverden selv om sitt vakre barns ankomst. I dag kom det til verden et barn som var 5150 gr og 57 cm lang. Er mektig imponert over str på dette barnet jeg! Nesten som jeg vil gi applaus til mammaen!!!!! Noen dibbere som har født større barn?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Hun jeg lå på rom med på sykehuset fikk en gutt på 5750 g og 55 cm =) Stooooor gutt som kom til verden med ks!
flypapir Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Gutten min var ikke så stor, men han var ikke langt unna. Han var 4860g og 56 cm lang, 38cm rundt hodet! De var ganske sjokka de som tok han imot, selv om jeg hadde sagt at han kom til å være stor. Han ble hvertfall født 13 dager over tiden, og både pappan og jeg er høye (sånn til vårt forsvar).. Å få han ut var heller ikke noe problem, gikk på 3 pressrier! I morgen skal vi på 6 ukers kontroll, så blir spennende å se hvor mye han har vokst...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Et vennepar av oss fikk en på 5,2 kg og 50 cm. da er du rund og god... Mer proposjonert når de er lange i tillegg. Men de å gå 13 dager over tiden er ikke bra. gikk selv 10 d over og det holdt på å gå ille. Syns norske sykehus er altfor lite flinke til å sette i gang fødsler for alt skal være få forbanna naturlig. Ikke naturlig med et barn på 6 kg...! Fikk forøvrig en på 4,8 kg selv og han har vokst til å bli en veldig fin og velproposjonert gutt.
flypapir Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Ang det å gå over tiden, så er jeg enig i at de fleste ikke burde gå så lenge over. Er vel de dagene på overtid det innimellom går galt?! Men for min del er det nok riktig at jeg skal gå over. Gikk 15 dager over med jenta mi også, så det virker som om jeg trenger noen ekstra rugedager.. Ble fulgt veldig godt opp med ul annenhver dag osv de dagene jeg gikk på overtid. Morkaken og gjennomstrømningen så veldig bra ut på ultralydene, den lille(store) hadde også endel fosterfett på kroppen når han kom ut, noe som tilsa at han ikke hadde ligger for lenge.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Hei. Jeg har født forholdsvis to store barn. En på 4970g, 55 cm og en på 5280g og 53 cm. Fødte stående med begge to og hadde kjempe fine og raske fødsler. Det var ikke noe værre å føde de to enn sistemann som var 4465g og 55 cm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå