JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har ei lita jente som blir 5 uker i morgen. Siden vi kom hjem fra sykehuset så har vi hatt henne i vår seng. Pga at vi syns det er kos, og er så lette å amme da. Hun har egen dyne. Er det noen som har småen i sengen? Blir det vanskelig å venne henne til sengen sin til lenger tid det går? Noen med litt erfaring?
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Neida, har gjort det hele tiden vi! Storkoser oss med det! Nå er hun 11 mnd. Hun sover i sin seng til hun våkner første gang. Ikke noe problem å legge henne over heller, som regel, og sovner greit i egen seng om kvelden. Les på denne siden, og kos dere med god samvittighet!! http://www.sovlillebaby.com/fordeler.htm
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2009 Oki Takk Skal lese dette.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Kos deg du Hu her har sovet i senga vår helt fra hun våkna første gangen natta etter at hun ble født - og det er så deilig å bare kunne legge seg til og brette ut puppen, og så sove videre mens hun spiser. Jeg har stor tro på at samsovinga har vært veldig positiv både for min og hennes nattesøvn. Og så er det jo så kooooos Har heller ikke hatt store problemer med å legge henne i egen seng, det gikk egentlig helt av seg selv når hun var blitt så stor at hun la seg på rommet før vi kom og la oss, og begynte å krype rundt i senga når hun våknet. Tror ikke hun bryr seg så hardt egentlig- de første timene sover hun jo uansett alene der inne. Men hun får fremdeles komme opp i senga når jeg tar henne opp til amming første gang etter at jeg legger meg- jeg gidder rett og slett ikke sitte på sengekanten og holde meg våken bare for å legge henne ned etterpå. Tror ikke det ville vært problematisk det heller dog- er jeg seint i seng hender det jeg må inn og amme både en og to ganger før jeg legger meg, og da er det uproblematisk å legge henne ned i senga si etterpå. Kos deg du, og ikke se etter problemer som KAN dukke opp. Du skal nyte babytiden, ikke "herde" henne i frykt for at hun kan bli "bortskjemt" og vanskelig senere
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2009 oki:) men da skal vi nyte dette. Var egentlig litt redd for at det ikke var så bra. For foreldrene min klager på det. Men skal drite i hva e sier. Elsker å ha henne ved siden av oss. det er så kos! Å ammingen ja blir lettere =)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Hvis noen har et annet syn på det, som de sikkert har pga mangel av informasjon, så får du bare la være å si hvordan dere gjør det. Er ikke alle som er like opplyste, det var jo annerledes "før i tiden" vettu!
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Hei...Jeg er en av dem som hadde prinsessa på eget rom fra hun var 3 uker gammel..KUN fordi jeg ikke taklet å våkne hele natta av hver eneste lille lyd. Hun ligger vegg i vegg med oss å med åpne dører. Dette fungerer supert for oss. Hadde jeg hatt henne i sengen vår hadde hun blitt skvist sammen hver natt(jeg makker mye når jeg sover) Men noen greier det å nyt det mens du kan...Tiden går så fort..
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 Vi fant på et ganske tidlig tidspunkt ut at vi hadde tid til å vente til jenta vår var klar for å flytte over i egen seng. Når barna bestemmer det selv, er ganske normal alder for det rundt tre år. Det stemte godt med oss, men hun har perioder som hun vil sove hos oss igjen. Det er helt OK, faktisk veldig koselig. Så nå er vi fire som deler seng, lillebror på snart to år vil ligge tett inntil meg enda. Jeg brukte noen måneder på å klare å sove virkelig godt med et barn tett inntil, men for meg var det viktig at hun fikk dekket behovet for nærhet og trygghet også på natta. At min søvnkvalitet en periode ble dårligere var greit, det var jeg som hadde valgt å sette henne til verden, ikke hun. Skulle noen "lide" fikk det være meg. Men det var jo aller mest kos, da! Da snuppa var rett over et halvt år laget vi oss vegg-til-vegg-seng. Der er det veldig god plass til alle, og bare en ende det går an å falle ut. Den sikres med dyner når babyen er liten (fram til vi legger oss). Tre meter, men vi ligger stort sett på bare et par av de...
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 11. mars 2009 #9 Skrevet 11. mars 2009 Vi fant på et ganske tidlig tidspunkt ut at vi hadde tid til å vente til jenta vår var klar for å flytte over i egen seng. Når barna bestemmer det selv, er ganske normal alder for det rundt tre år. Det stemte godt med oss, men hun har perioder som hun vil sove hos oss igjen. Det er helt OK, faktisk veldig koselig. Så nå er vi fire som deler seng, lillebror på snart to år vil ligge tett inntil meg enda. Jeg brukte noen måneder på å klare å sove virkelig godt med et barn tett inntil, men for meg var det viktig at hun fikk dekket behovet for nærhet og trygghet også på natta. At min søvnkvalitet en periode ble dårligere var greit, det var jeg som hadde valgt å sette henne til verden, ikke hun. Skulle noen "lide" fikk det være meg. Men det var jo aller mest kos, da! Da snuppa var rett over et halvt år laget vi oss vegg-til-vegg-seng. Der er det veldig god plass til alle, og bare en ende det går an å falle ut. Den sikres med dyner når babyen er liten (fram til vi legger oss). Tre meter, men vi ligger stort sett på bare et par av de...
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 11. mars 2009 #10 Skrevet 11. mars 2009 Her var det noe rart, lagring av innlegget hang seg, men til slutt kom det dobbelt opp... Jaja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå