Gå til innhold

Jeg var på 3D ultralyd i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vil bare fortelle alle sammen at det var helt utrolig herlig å se den lille jenten "live" inne i magen :D Anbefalt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åååh, herlig:) hvor var du? hvordan var det? fikk du med deg noe? pris? hvor langt på vei?

hehe, mange spm her;) skal selv ta også, bor i bergen:)

Skrevet

Hehe.. Det gjør ikke noe :) Jeg bor også i bergen! Så tok det her.. Klinikken heter Majorstuaklinikken Bergen. Ligger rett bak legevakten i byen, i nærheten av SATS der. Fikk med meg filmsnutter og bilder hjem :) Snutter hvor jentungen gjespet, sparket og slikt.. Var herlig :D Kunne vært litt bedre bilder av ansiktet, men det var fordi babyen lå med ansiktet vendt inn på morkaken at de ikke ble så bra.. Men de var tydelig nok for meg! Og jeg trengte å få se at alt stod bra til med henne.. Hadde blitt litt lenge og vente fra UL i uke 18 til fødsel. Det koster 900 kr å bare få se barnet og få med filmer og bilder hjem, og 300 kr ekstra hvis du vil ha medisinsk undesøkelse også. Tror det er anbefalt å komme i uke 27-28, før babyen legger hodet helt ned i bekkenet, men ring og hør hvis du er interessert :) Jeg anbefaler det i alle fall :D

Skrevet

aha, bortenfor BI altså;) ja var det stedet spesialistn jeg har gått til annbefalte:) ahhh, nå gleder jeg meg enda mer!!! vet du om de bruker ha lang ventetid??? jeg skal på ordinær ul 1104, så kanskje jeg bør bestille time etter det da... nå er jeg 14+6 så er en stund til;)

åååh, så gøy:) var ikke så dyrt egentlig da!

Skrevet

Nei, jeg synes heller ikke det var så dyrt.. Var i alle fall verdt det for min del :) Jeg var på vanlig UL 5. januar, og dagen etter ringte jeg og bestilte time. Fikk ikke før i dag, så regner med det er litt ventetid. Du kan jo sikkert besille time før uke 26-27, men vet ikke hvor bra bildene blir :) Faktisk når jeg var på vanlig UL spurte jeg hun som foretok den om 3D Ul, og hun sa at det var lurt å gå i uke 23-24. Men det var de på Majorstuaklinikken som sa 26-27, og de vet vel best. Alt vel hittil i svangerskapet da? Deilig å ha kommet hit i 2. trimester, sant? :)

Skrevet

Leste gjennom innlegget mitt nå, og ser at jeg skriver at det er litt ventetid sikkert. Men jeg vet jo ikke det :P Jeg bestilte bare så tidlig, og fikk time så seint, fordi jeg først nå er i uke 27 :)

Skrevet

skjønner:) ja jeg tenker i uke 27/28 engang, så spennende da! hehe... vel,... i 1.tri har det vært ganske så turbulent, så er nervøs egentlig... hadde SA på ene tvillingen så har vært mange ul... blant annet to stk hos en spesialist, sentrumsegen.. kjempefornøyd!!! han har virkelig tatt seg tid, forklart osvosv.. siste var nå for ikke så lenge siden, ble satt frem til 13+6, kun to dager da men;) måtte ha den for å virkelig se at alt står bra til der inne nå... berolige meg selv ltt... den første hos han var pga måtte vente så lenge på ny ul på sykehuset, kom ikke til og klarte ikke å gå rundt uten å vite om den andre fortsatt var der eller om den forsvant med de siste blødningene... så nå er jeg strax 15 uker på vei og har fått meg doppler for å kunne roe meg selv litt;)

alt gått bra med deg hittil da? første barnet? dette er nr to for meg... min sønn kom sept 06:) like før jeg ble 21;)

Skrevet

SA på ene tvillingen? Off :( Så trist.. Må være forferdelig? Bra du får god oppfølging nå.. Det er viktig. Har hørt om folk som har hatt forferdelige jordmødre.. Tok seg ikke tid til å forklare noe som helst, og brydde seg ikke om deres bekymringer i det hele tatt. Men bra for deg :) Og spesielt i ditt tilfelle.. Får håpe for din skyld at resten av svangerskapet går greit da!

Jeg har hatt det veldig greit hittil, ja :) Hadde en god del kynnere i uke 15-16, men ble sykemeldt og nå går det fint. Og det er første barnet mitt :) Og jeg gleder meg så utrolig mye! Men er litt nervøs og da, for jeg er ikke sammen med faren, men jeg håper jeg klarer meg bra likevel.

En sønn på 2 1/2 du da :) Blir vel kjekt for han å bli storebror? Har han skjønt såpass? Blir vel litt sjalusi når nestemann kommer og da? Hehe..

Skrevet

forstår at du gruer deg til å bli alne, men tro meg...ingenting å gru seg for...:) jeg ble alene med min sønn og jeg og pappan har vært av og på hele veien... nå går det bra og vi skal ha en til:) flytter sammen til sommeren:) uansett om det ikke går med pappan så er det maaange fisk i havet... og de ordentlige gutta bryr seg ikke om man har barn eller ikke! og an får til det man vil:) jeg var (og er) student med flere jobber ved siden av, tok lappen, kjøpte bil og leil... alt sammen som ung student og alenemor.. man får til det man vil.. jeg jobbet og stod på, karakterene er også supre:)

ang sa på ene så går det greit, tenker positivt... skjer noe slikt er det som regel en grunn til det, og da er det jo faktisk bra at det skjer så tidlig... missdannelser osv...

storebroren gleder seg... han snakker mye om det innimellom... han har t.o.m "kjøpt" bamse til den lille, haha... liten ole brum bamse... var han som fant den i butikken og sa at bebisen skulle få den, uten at jeg påvirket osv:) *stolt* så han viser den frem til ALLE som er innom her hjemme, hehe:)

jeg komemr nok til å bli sykemeldt i den ene jobben snart.. pga bekkenet.. kjenner det så utrolig godt når jeg er der på jobben, står hele tiden og går osv... bøyer og styrer på.. ikke bra... så er ødelagt etterpå, og vondt på jobben.. vet ikke hvor lenge jeg holder det ute rett og slett... legen ville sykemelde meg med en gang det begynte, hehe... men nei... ville vente litt og se hvordan det går:)

Skrevet

ja, jeg tenker sånn jeg også.. at det er mange fisk i havet. og er jo flere gutter som har unger også :) så er ikke det som bekymrer meg mest.. tenker mest på hvordan det blir å stå opp alene om nettene og slike ting.. men du har helt rett i det du sier, at man klarer det man vil :) jeg går på skole nå selv, og skal studere videre etter mamma permen. og jeg er fast bestemt på å få meg en utdannelse, uansett hvor tungt det blir. føler også at jeg har en ekstra god grunn nå til å få en utdannelse :)

skjønner at det er bra sa skjedde såpass tidlig og ikke senere i svangerskapet, så det får jo være den lyse siden!

så kjekt at han gleder seg! han er sikkert kjempe stolt også over å bli storebror :) jeg har en venninne som nettopp har fått sin andre, og det er så herlig å se på de 2 brødrene. den eldste nekter å forlate minstemann uten å ha gitt ham et kyss..

jeg gjorde det samme da jordmor ville at jeg skulle gå til legen og få sykemelding; ventet.. og det er ikke lurt :P bare til å gjøre som legene og jordmødrene sier, så tar man ingen sjangser :) jeg håper ikke jeg får noen plager med bekkenet.. har hørt at det gjør veldig vondt :S har du fått bekkenløsning nå, eller er det tendenser til det?

Skrevet

tror ikk ejeg har fått bekkenløsning, for jeg klarer å gå osv... men det er ømt og vondt når jeg har styrt på for mye... osm fx på den ene jobben... ikke noe gøy... så får snakke med legen og høre hva hun har å si... hun tar veldig hensyn heldigvis:)

Skrevet

var no bra det då :) får håpe du slipper det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...