Gå til innhold

Hva anser du som "godkjent" grunn for abort da?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Ikke levedyktig foster

Skrevet

Abort før uke tolv er opp til hver enkelt kvinne (og ideelt sett også mannen som gjorde henne gravid, men slik er det ikke). Etter tolvte uke syns jeg, som noen andre så fint sa det her i en annen tråd. At de som ikke vil ha barn som er barn hele livet, downs osv., skal få velge det bort.

Jeg er kald og kynisk vil nok noen si, men det er nå sånn jeg føler.

Skrevet

det er veldig idividuelt.

men om man ikke øsnker barn så mener jeg faktisk at abort eret riktig valg.

om man ikke ønsker flere barn en det en allerede har er det også et riktig valg.

om man er i en livssituasjon som vankeliggjør å ha barn så mener jeg at man kan vurdere abort opp mot den fremtid man tror man vil få med et barn.

om barnet er resultat av en voldtekt så mener jeg at man må få lov å vurdere abort.

om et sv er farlig for mor så mmener jeg at abort er en mulighet.

om mor er psykisk syk på en slik måte athun ikke vil kunne være i stand til å ivareta et barns behov på en tilfredstillende måte så mener jeg at abort er en løsning.

som sagt er detmangegrunner til å velge en abort eller åvurdere en. det må rett om slett være opp til den som skal ta valget og finne ut hva som er viktig i den situasjonen det gjelder.

ikkenoe vi andre skal dømme. ikke alle takler ting like bra.

Skrevet

Voldtekt, incest og i ekstreme tilfeller der det er så og si umulig for foreldrene å oppdra et barn og der adopsjon er utenkelig.

Ellers mener jeg at er man voksen nok til å ha sex skal man også være voksen nok til å bruke prevensjon for å unngå uønsket graviditet. Med unntak av de 1% der prevensjon ikke virker.

Skrevet

Hva som er "Godkjent" grunn for abort er opp til den som skal utføre den.

Skrevet

Jeg personlig ville nok ikke kunnet gjennomføre noen abort uansett årsak.

Skrevet

For meg er ingen grunn "godkjent"(med mindre fosteret ikke er levedyktig), hva andre velger er opp til dem!

Skrevet

mitt-skjønne-trekløver: joda,det kunne du sikket,om du måtte ta det valget en gang.

og i mitt tilfelle,hadde jeg mange grunner, men det er mine personlige grunner,som ingen har noe med.og MITT valg.

Skrevet

Å ja...er det DITT valg ja. Har du hakk i plata eller noe? Jeg syntes det er helt greit at alle de som tar abort pga egen ego gjør det. Barnet hadde helt sikkert ikke hatt det noe bra med slike foreldre med så lave verdier i livet alikevell. Lenge leve egoen..

Skrevet

at den gravide ikke ønsker barnet, eller føler hun kan ta seg av det på en tilfrestillende måte. eller at barnet er så sykt at den gravide mener abort er det beste

Skrevet

anonym 23.49: ikke hakk i plata, men det er ingen som har noe med hva slags valg jeg tar.og ihverfall ikke DU....

og du vet ingenting om meg, så klapp igjen.

Skrevet

I mitt tilfelle : 15 år og gravid!

Ikke myndig til å bestemme selv. Mamma bestilte abort (med min velsignelse).

Skrevet

I mitt tilfelle: 15 år og gravid.

Mamma bestilte abort (med min velgsignelse).

Skrevet

Så mange patetiske mennesker her. Om du har blitt utsatt for incest og tar abort pga det, så er det også ren egosime. DU vil ikke bli minnet på hva som har skjedd. Embryoet i magen vet da ikke forskjell på om det har blitt laget med makt eller kjærlighet.

Og dere som sier at eneste gang dere kunne tenke på abort, er om livet i magen ikke er levedyktig, kom tilbake om dere er så uheldige å bli voldtatt av en helt fremmed mann på gata. For da tror jeg pipen får en annen låt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...