Gå til innhold

hva er stripping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er noe jeg aldrig har hørt om. det eneste jeg har skjønt er at det kan sette igang fødselen?

hva skjer under srtipping, å hvor smertefult er det?? å ikke minst hva skal til for at JM gjør dette på deg?

jeg er 37+5 å er plaget med det som går an å bli plaget med under et svangerskap :S

er bokstavlig talt dritt lei nå å vil bare ha babyen ut! det sies at barnet blir roligere når en nermer seg slutten, men her er det motsatt.

håper noen kan gi meg et svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stripping betyr at det løsnes litt på hinner i livmorhalsen. Såvidt jeg har forstått gjøres det når det er kort tid til termin og man er moden.

Jeg modnet ikke av meg selv så fikk modningstablett for dette 1 uke over termin, tok bare noen få timer før jeg var moden, og da strippet jordmor meg.

Kan vel ikke si det er vondt når man tenker på hva det fører til :-p. men litt ubehagelig var det, de få sekundene det varte.

Skrevet

kan en be om at dette skjer nå??? eller må en vente til en er overtid?

Skrevet

De vil vel vente så lenge som mulig vil jeg tro, Så vil tro du må være moden og litt nærmere termin. Min fødsel startet forøvrig 1 time etter strippingen

Skrevet

Jeg ble strippet i dag. Er 39+4. Hodet var festet, det er modent og jeg hadde 2-3 cm åpning. Men har ikke merket noe særlig forskjell etter strippinga. Litt øm i mage og rygg, men kan ha noe med at jeg anspente meg da JM holdt på! Ubehagelig var det, men ikke direkte vondt!

Skrevet

Det er tøying slik at fosterhinnene skal løsne fra livmorveggen. Jeg hadde vannavgang uten påfølgende rier... dagen etter skulle jeg settes i gang, men siden jeg var moden og hadde begynt å få litt forsikige rier ville fødsellegen strippe meg først... det var vondere enn fødselen(og jeg fødte uten smertelindring) faktisk. Han sa klart i fra om at han kom til å være brutal... jeg fikk tårer i øynene og blodet rant.... AU! men har hørt at det som regel blir gjort litt mer forsiktig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...