Gå til innhold

Melkespreng...??


helene0: jan09+jun11

Anbefalte innlegg

Hvor har sprengen blitt av?? Ikke det at jeg savner å ha melkespreng, altså, det er jo ikke spesielt behagelig. Men, de siste dagene har jeg ikke merket noe til spreng i det hele tatt. Selv ikke når knøttet sov 6 og en halv time i natt...

 

Merkelige greier. Er det puppene mine som begynner å bli vant til dette kjøret eller hva skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan nok være at matstasjonene dine har begynt å tilpasse seg knøttet sitt behov :)

 

Vi får håpe det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror anema har rett: Tilbudet har tilpasset seg etterspørselen, rett og slett. I tillegg har jo puppene blitt vant til å ha melk i seg også da. I første svangerskap hadde jeg veldig mye vann i føttene. Det var jo kjempevondt da det startet, men etterhvert ble det mye mindre vondt. Tror kanskje noe av det samme skjer? Bare en teori, altså...

 

Jeg har heller ikke mye spreng. Puppene er veldig fulle om morgenen da, men da er det gjerne ni-ti timer siden forrige måltid. Da blir småtten mett av en pupp (og den tømmer han heller ikke helt da), så da har jeg av og til pumpet den andre sida. Resten av døgnet har jeg ikke spreng i det hele tatt, og jeg har faktisk slutta å lekke også. Det er jo greit. :)

 

I det hele tatt er ammingen veldig grei og ukomplisert nå, synes jeg. Deilig periode. I starten har man jo de såre brystvortene, utfordringen med å få ungen til å få skikkelig grep, lekkasje, spreng osv.... Og om ei stund kommer jo tida da ungen ikke har tid til å spise, fordi det skjer så mye spennende rundt omkring som han må få med seg. Så dette er en veldig fin periode, synes jeg - også ift ammingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en fin periode :) Man begynner liksom å få hodet over vannet og har blitt litt mer sikker på seg selv og kjenner bebisen bedre. Jeg trives veldig godt nå.

 

Nå er jo dette min første, så vet jo ikke helt hvordan det blir fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...