♥3nydeligebarn♥ Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 blei lagt inn på sykehuset i natt til observasjon,pga for høy puls på barnet.. og da fant di ut at han ikke har vokst på 2uker,skal tilbake på kontroll om en uke.. hvis han ikke har vokst noe da må han ut.. er medisinert for høyt blodtrykk,så kan være en bivirkning av d men d veit di ikke sikkert.. har itilegg svak svangerskapforgiftning ;( synes d er litt skummelt,synes d er litt skummelt å skulle bli satt igang.. men er jo moden så kan vel hende d går ganske greit.. er d noen fler m lignende erfaringer
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 10. mars 2009 er forresten 34+2 så har egentlig noen uker igjen..
Snuppa & llillebror Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 ...samme problemet her, skal også på kontroll om 10 dager igjen. Babyen var veldig liten i fht terminen. Jeg er "bare" i uke 29+ da... Har også litt høyt bl.trykk, men ikke veldig høyt. Var 170/105 på fredag. I tillegg litt frynsete urinprøve, så de mistenker en begynnenede sv.skapsforgiftning her og.
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Hei! Jeg har hatt motsatt problem at babyen vokser for mye.. men det de sa til meg på sykehuset både jordmødre og gynekologer er at noen barn vokser i trapper og ikke jevnt gjennom svangerskapet. Det kan også være feilmålinger på ultralyd så prøv å ikke bekymre deg for mye! Uansett om babyen kommer om en uke vil den klare seg veldig bra! Ofte så bruker babyen bare litt ekstra tid på å lære seg å spise! Lykke til en hel masse! Klem
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2009 takk for d og tusen takk for svar fra dere har jo vært på veeldig mye kontroller hele veien hos både sykehus,lege og jordmor.. så har jo visst at d kan bli sånn pga blodtrykksmedisiner,men blir alikevel veeldig bekymret når man plutslig står midt oppi d.. men d er jo som du sier at dem vokser i rykk og napp,så får bare krysse finga for at d var hviletrinn nå han blei estimert til ca 2.3 sist,men da hadde di målt litt feil.. så er nok rundt 2kg.. men jordmor og sa jo d at d var viktigere at resten var ferdig og d er d jo.. rekker jo nesten å bli 36 uker da itilfellet når jg ser på målene fra forrige sv.skap så skiller d 6cm på magemål,men han var jo nesten 4kg når han blei født også ' masse lykke til dere også
bebis*i*magen Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 har ligget litt under midtstreken hele veien, men innenfor normalen. de siste ukene har magen vokst mindre og mindre, og nå ligger jeg helt nederst på grensen mellom normalen og lavt... ble litt bekymret, men legen mente det ikke var noe å bekymre seg for og at det viktigste var at jeg kjente liv hver dag... klarer ikke helt å riste av meg bekymringen, så tenkte ringe jordmor i morgen og høre om hun kan måle igjen. Noen som har opplevd det samme? hva betyr det egentlig at magen vokser mindre, og kan det være tegn på noe alvorlig?? tenkte sjekke opp uansett i morgen, men greit å høre om noen har lignende erfaringer... hadde forresten blodtrykk på 120/90 sist, og vanligvis ligget på 120/70.
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2009 jg har ligget både over og under,nest sist lå jg under d laveste,men mente d var fordi han har sunket ned i bekkenet.. og når jg var hos jordmor på mandag lå jg ganske på streken.. men blei lagt inn pga stresset baby og da fant di jo ut at han var for liten.. m 20% vekstavik...kan ha endel å si om d er forskjellige som måler også ser jo en forskjell når jg er hos lege og jordmor men har også fått beskjed om at d viktigste er at du kjenner like mye liv,hvis du merker at d blir dårligere så må man ta kontakt m engang.. men som d er nevnt oppe her så vokser di veldig i røkk og napp så er litt vanskelig.. men skjønner godt bekymringa di,blei jo veldig bekymra jg også så ikke minst for din egen skyld ville jg tatt en tlf og spurt,er bedre m en tlf for mye enn å gå å bekymre seg blodtrykket mitt lå på 155/110 og 145/105 på sykehuset..(m blodtrykksmedisin) hvilken uke er du i ??? du får fortelle hvordan d går da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå