Gå til innhold

Da har jeg også vært på UL, og det ble en opplevelse! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk komme til presis for en gangs skyld og hun som tok i mot oss sa at hun var under opplæring, så hun skulle foreta undersøkelsen, men det ville nok ta ekstra tid og på slutten skulle det komme inn en annen og erfaren jordmor og kontrollere at alt var ok.

Var veldig spent da, og hun brukte god tid. Viste oss ryggrad, hode, hjerte osv.Når vi så babyen i profil synes jeg ansiktet så så anderledes ut enn de andre, liksom mindre nese osv, så jeg tenkte for meg selv at kanskje det kan være en jente likevel da (for de som ikke "kjenner" meg har jeg tre gutter og har vært overbevist om gutt også denne gangen). Den lille lå med bena i kors og var ikke spesielt interessert i å vise seg fram, men til slutt sier hun som tok UL'en at hun trodde hun så hva det var, frøset bilde og tegnet rundt noe. "En gutt?", spør jeg, og hun bekreftet at hun trodde nok det ja, vi så noe som så ut som en mini piletutt, men synes liksom det så litt rart og anderledes ut, sikkert fordi vinkelen var så ulik fra med de andre. Merket at luften gikk litt ut av meg. Var utrolig deilig å se at alt var i orden, men også litt sånn, jaja, det er visst ikke meningen jeg skal få noen jenter. Ikke skuffet, men mer greit å få det bekreftet liksom, viktigste var jo at alt var i orden.

Så kommer hun nye og erfarne jordmoren inn, etter vi hadde vært der i over 40 minutter. Hun første sier at hun egentlig var ferdig og alt så flott ut, alt var undersøkt, også kjønn."Å, ikke si noe!;" sier hun erfarne, og forklarer at hun vil se selv. Hun tar UL-apperatet, setter på magen min, det går omtrent 2 sekunder og så utbryter hun "Jente!", snur seg mot hun andre og sier: "Er vi enige da?". Og det var de jo ikke, hehe... Jeg for min del fikk vel omtrent fordoblet pulsen ;-) Hun erfarne kikker litt til i noen sekunder og mener bestemt at det må da være jente, minst 90% sikkert, men sier hun skal kikke emr etterpå, hun ville ikke at jeg skulle gå ut derifra og være i tvil, spesielt ikke med 3 gutter fra før. Så sjekket hun også hjerne, hjerte, nyrer osv, den lille hikket og var bare så skjønn *smelte*, suttet på totten og alt. Så tok JM en ny kikk, zoomet inn fra siden og selv vi kunne jo se at noe var andereldes enn med guttene. Hun viste symfysebenet og tegnet opp med striplete linje hvordan det ville sett ut dersom det var gutt, med anderledes benstruktur, pung og tissetass. Jeg spurte hvor sikker hun var, og hun svarte at hun var 99% sikker, og la til "og det sier jeg bare fordi vi ikke har lov å si 100%" og smiler. Også hun andre sier at hun nå tydelig ser at det er jente. De fant også samme vinkelen som hun andre og forklarte at det som så ut som en tissetass var klitoris som alltid er litt forstørret på jenter på denne tiden, og hvordan den peker nedover og ikke oppover slik som hos gutter + er mye, mye mindre (var jo det vi stusset litt over også, at den så så liten og rar ut). Jeg sa at jeg nok ikke klarte helt å tro på dette, måtte i det minste se de tre strekene først som alle snakker om, og det ordnet JM da småen plutselig sprikte litt med bena. Til og med mannen og jeg kunne tydelig se de berømte strekene. Så etter å ha sett fra flere vinkler og med en så overbevist jordmor, så må jeg innrømme at jeg er ganske overbevist jeg også om at det nok er jente. Skjønt, helt 100% blir jeg nok ikke før ungen er ute, hehe...

Så etter en hel time med UL kunne vi gå derifra med 10-12 fine bilder, den enorme lettelsen over at alt så helt perfekt ut, en Termin som er 3 dager før den andre, og med sjokket over at det blir en datter på oss denne gangen. For i sjokk er jeg! Er overhode ikke gått opp for meg. Men er veldig glad da! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye.For en fin ul-historie. har følgt litt med deg så jeg husker at du trodde gutt.Men så kjekt med en liten prinsesse=)

Skrevet

Oj Oj Oj så spennende! Du har virkelig fått litt av en opplevelse idag du =)

Du var jammen heldig som fikk så god tid der inne, og så gøy med en jente da. Gratulerer så mye !!

Skrevet

Så morsom og spennende UL-historie! Godt å høre alt er bra og gratulerer med en liten jente:)

Skrevet

Ja, det ble mye tid. Hun erfarne skiftet faktisk over til 3D ul et par ganger også, og det var helt fantastisk å se på! :-)

Vi fikk også bildene gratis siden det var en under opplæring som hadde utført UL'en, så følte oss veldig heldig til slutt ja, med både tid, bilder og ikke minst en frisk og flott jentebaby! :-)

Skrevet

Gratulere! :-)) Såå koselig med jente nå da etter 3 gutter!

Skal selv på UL torsdag og er veeldig spent på om det er jente eller gutt!

Har 3 gutter og 1 jente fra før, men hadde vært stas med en datter til så det blir litt flere flere jenter i familien! :-) Har egentlig jentefølelse, men tror gutt fordi vi har flest gutter!

Testet med EL tester denne gangen, og testet om morgenen ( negativ EL test da ) sex samme kveld , og positiv EL test morgenen etter!

Det var egentlig bare for moro skyld, og for å finne EL for å bli raskere gravid, for begge kjønn er like hjertelig velkommen! :-))

Mener å ha lest på 1 tri at du også testet med EL tester som et slags prevansjonsmiddel på å unngå EL, testet du morgen eller kveld da?

Er først i dag jeg har skaffet meg brukerkonto på BIM, er 18 uker i dag og har termin14 august! :-)

Klem!

Skrevet

Jeg brukte dette sist ja, før nr 3, men nå var den lille i magen rett og slett en liten prevansjonssvikt ;-) Tok el-tester for å dobbeltsjekke når el var da, for å s eom vi gikk klar av den eller ei, men både kroppen min og el-testen bekreftet el ca 2 dager etter uhellet vårt. da testet jeg på ettermiddagen begge dagene jeg testet.

Hadde faktisk el på bursdagen min, så det ble litt av en bursdagsgave dette her, hehe... Første store forskjellen her for meg var at jeg testet positivt på graviditet så veldig tydelig og tidlig i forhold til de andre. Deretter har det vært endel andre forskjeller, som ikke kvalm denne gangen, veldig trøtt, helt annen fasong på magen, ikke så sterke spark osv.

Skrevet

Jeg får gratulere deg her inne også, siden vi holder til her begge to :)

Gratulerer så masse med frisk og rask jentespire!! :)

Blir mye rosa og mage kjoler denne gangen da!? ;)

Skrevet

Har kjøpt ett klessett i lilla, men tør liksom ikke å ta helt av. Sliter fortsatt med å tro på det, hehe.. Vi får se etterhvert om det siger mer inn :-)

Skrevet

Takk for svar! :-)

Så spennende! Testet også tydelig positivt 10 dager etter EL dagen denne gangen, og det med QR den som i tillegg ikke er spesiellt sensitiv!!

Og GRAVID med den digitale Clearblue 12 dager etter EL!

Har heller ALDRI testet positivt så tidlig før!

Med alle 3 gutta hadde jeg bare svak positiv graviditetstest dagen etter IKM!

Med jenta som er eldst hadde jeg ikke peiling hverken på EL, IKM så da vet jeg ikke hvor tidlig jeg kunne testet positivt for hun ble till like etter p-pilleslutt! Og jeg visste ikke når jeg hadde blitt gravid før vi var på UL!

Har også myye større pupper nå enn da jeg gikk med alle 3 gutta, så dette blir spennende! Håper litt på at jeg også kan løpe ut å kjøpe rosa klær igjen, jenta vår blir 14 år så det er ei stund siden sist! Gutta våre blir 11, 7 og 4 i løpet av høsten!

Klem! :-)

Skrevet

Blir spennende å se da ja! :-) Her har også brystene vært mye mer øm og vokst mer enn de andre gangene. Masse lykke til når du skal på UL!

Skrevet

Gratulerer med liten tulle:-)

Skrevet

Tusen takk for det! :-)

Skrevet

Gratulerer med en liten lillesøster i gutteflokken! Kjempe gøy - skjønner godt at det tar litt tid før det synker inn :-)

Skrevet

åååååh så herlig da! grattulerer! så utrolig godt da å få en jente inn i gutteflokken:) så blir du ikke eneste høna i haneflokken *tihi*

Skrevet

Må jo nesten gratulere med lillesøster her også, da! ;-) Hun vil jo være kjempeheldig med 3 tøffe storebrødre til å passe på seg! :-D

Skrevet

Så artig at det blir jente på deg også Alva :) Venter også jente nå, har to gutter fra før ;)

Skrevet

gratulerer så mye!!!

kjenner til den følelsen av å ikke helt stole på det selv om det er helt sikkert... sliter litt med det selv... vi er jo på en del UL.. (3 så langt) og skal på ny til uka, fordi det er noe galt med nyrene/urinveiene til snuppa..

og de sjekker jo dette hver gang.. og de har begrunnet det med at jenter har denne problematikken sånn som nurket vårt, og gutter har det på en annen måte... men jeg synes liksom det er litt skummelt.... hehe..

og vi har en av hver fra før, så er jo ikke nøye i det heletatt...

Skrevet

Denne tråden har jeg ventet på!!!!!!!

GRATULERER SÅ MYE MED EI JENTE!!!!!!!! :D:D:D:D:D

Så spennende altså, høres ut som om dere hadde en kjempeopplevelse på ul ja;)

Skrevet

Så kjekt for dere!! Litt sprøtt å først få beskjed om gutt så jente.

Forstår veldig godt du helst ville ha jente nå selv om det viktigste er at den er frisk og bla bla bla ;)

Ennå en liten stund til UL her. Venter også nummer 4. Men her er det 2 jenter allerede så det hadde vært litt kjekt med gutt igjen. Fornøyd bare det ikke er tvillinger jeg hehe..

Skrevet

ååå!!!! gratulerer med JENTE!!! heldig du =) jeg har to gutter fra før, og dette er siste gangen jeg går gravid, og liksom litt siste sjans på jente, selv om det ikke betyr noe sånn sett! statestikken sier jo gutt, og tør ikke håpe på annet... men for en overraskelse det hadde vært, og må ha vært for deg! GRATULERER så masse!!!!

Skrevet

Gratulerer, så spennende! Blir vel en liten tøffing det der da, med tre storebrødre å bryne seg på! ;) Og sikkert passelig overbeskytta av sine brødre etter hvert og?.. :D

Skrevet

Hei..

Gratulerer....for ei fin og koslig ultralyd-historie..

Da fikk hvertfall du alt grundig sjekket:)Og så kos at du får jente!!

Skrevet

Ja gjett om jeg ble overrasket! Fikk jo først vite gutt også, så ble jo litt skeptisk først når hun andre sa jente, hehe... Men er egentlig ganske sikker på at hun har rett, det bare er rart å tenke på, har fortsatt ikke gått helt opp for meg rett og slett.

Her skulle minstemann være siste barnet vårt, helt sikkert, men så kom det altså en liten til likevel, så man skal aldri si aldri uansett ;-) Når skal du på UL da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...