Gjest Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Vi fikk komme til presis for en gangs skyld og hun som tok i mot oss sa at hun var under opplæring, så hun skulle foreta undersøkelsen, men det ville nok ta ekstra tid og på slutten skulle det komme inn en annen og erfaren jordmor og kontrollere at alt var ok. Var veldig spent da, og hun brukte god tid. Viste oss ryggrad, hode, hjerte osv.Når vi så babyen i profil synes jeg ansiktet så så anderledes ut enn de andre, liksom mindre nese osv, så jeg tenkte for meg selv at kanskje det kan være en jente likevel da (for de som ikke "kjenner" meg har jeg tre gutter og har vært overbevist om gutt også denne gangen). Den lille lå med bena i kors og var ikke spesielt interessert i å vise seg fram, men til slutt sier hun som tok UL'en at hun trodde hun så hva det var, frøset bilde og tegnet rundt noe. "En gutt?", spør jeg, og hun bekreftet at hun trodde nok det ja, vi så noe som så ut som en mini piletutt, men synes liksom det så litt rart og anderledes ut, sikkert fordi vinkelen var så ulik fra med de andre. Merket at luften gikk litt ut av meg. Var utrolig deilig å se at alt var i orden, men også litt sånn, jaja, det er visst ikke meningen jeg skal få noen jenter. Ikke skuffet, men mer greit å få det bekreftet liksom, viktigste var jo at alt var i orden. Så kommer hun nye og erfarne jordmoren inn, etter vi hadde vært der i over 40 minutter. Hun første sier at hun egentlig var ferdig og alt så flott ut, alt var undersøkt, også kjønn."Å, ikke si noe!;" sier hun erfarne, og forklarer at hun vil se selv. Hun tar UL-apperatet, setter på magen min, det går omtrent 2 sekunder og så utbryter hun "Jente!", snur seg mot hun andre og sier: "Er vi enige da?". Og det var de jo ikke, hehe... Jeg for min del fikk vel omtrent fordoblet pulsen ;-) Hun erfarne kikker litt til i noen sekunder og mener bestemt at det må da være jente, minst 90% sikkert, men sier hun skal kikke emr etterpå, hun ville ikke at jeg skulle gå ut derifra og være i tvil, spesielt ikke med 3 gutter fra før. Så sjekket hun også hjerne, hjerte, nyrer osv, den lille hikket og var bare så skjønn *smelte*, suttet på totten og alt. Så tok JM en ny kikk, zoomet inn fra siden og selv vi kunne jo se at noe var andereldes enn med guttene. Hun viste symfysebenet og tegnet opp med striplete linje hvordan det ville sett ut dersom det var gutt, med anderledes benstruktur, pung og tissetass. Jeg spurte hvor sikker hun var, og hun svarte at hun var 99% sikker, og la til "og det sier jeg bare fordi vi ikke har lov å si 100%" og smiler. Også hun andre sier at hun nå tydelig ser at det er jente. De fant også samme vinkelen som hun andre og forklarte at det som så ut som en tissetass var klitoris som alltid er litt forstørret på jenter på denne tiden, og hvordan den peker nedover og ikke oppover slik som hos gutter + er mye, mye mindre (var jo det vi stusset litt over også, at den så så liten og rar ut). Jeg sa at jeg nok ikke klarte helt å tro på dette, måtte i det minste se de tre strekene først som alle snakker om, og det ordnet JM da småen plutselig sprikte litt med bena. Til og med mannen og jeg kunne tydelig se de berømte strekene. Så etter å ha sett fra flere vinkler og med en så overbevist jordmor, så må jeg innrømme at jeg er ganske overbevist jeg også om at det nok er jente. Skjønt, helt 100% blir jeg nok ikke før ungen er ute, hehe... Så etter en hel time med UL kunne vi gå derifra med 10-12 fine bilder, den enorme lettelsen over at alt så helt perfekt ut, en Termin som er 3 dager før den andre, og med sjokket over at det blir en datter på oss denne gangen. For i sjokk er jeg! Er overhode ikke gått opp for meg. Men er veldig glad da! :-)
Gjest Mylian&A.V+29.10.2009 Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-DDDDDDDDDDDDDD
De tre gull Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Kjempe kjekt å lese!!! Gratulerer så masse med jenta!! Tenker det blir masse skjørt og rosa der i gården..
mayaya Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Så gøy!!!!!! OG ikke minst herlig at alt er i orden :-D
attpåklatt!! Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Nå ble jeg rørt! Og veldig veldig glad!! Vet ikke om du husker det.. men jeg tippet jente på deg!! Det var nok en mening med denne frøken Oisann!! Kos dere og nyt følelsen over at alt er bra! Klem!!
Mammapudding Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Så koselig da:) Kjempeflott at alt er bra med babyen:) Blir jo spennende med ei jente etter 3 gutter da:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 gud så gøy!!!! tenk så godt beskyttet den jenta kommer til å være av 3 brødre da!! grattis!!
Blind Gudinne Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 Åååååå, så gøy! Gratulerer med jente og at alt var som det skulle!
ifie Skrevet 10. mars 2009 #9 Skrevet 10. mars 2009 Åååå! Så spennende!! Gratulerer masse med frisk og rask liten jentebaby i magen!!
Sessa ruger igjen... Skrevet 10. mars 2009 #10 Skrevet 10. mars 2009 Så gøy!!!! Når du har hatt et lite håp om en jente til slutt så er det jo ekstra stas at det kommer en. Hurra! Da er det bare å begynne å tenke på jentenavn! Stor klem
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 10. mars 2009 #11 Skrevet 10. mars 2009 Gratulerer så masse!! Så gøy å endelig få ei jente da, selv om jeg vet at du var glad bare alt var bra med den lille:) Nå er det bare å shoppe rosa til den store gullmedaljen!
~sjiraff~ Skrevet 10. mars 2009 #12 Skrevet 10. mars 2009 Jeg visste det! Har trodd du skulle få en jente hele veien. Gratulerer så mye!!! Det er ei heldig jente som får tre tøffe storebrødre til å passe på seg! Klem
~Milly~ Skrevet 10. mars 2009 #14 Skrevet 10. mars 2009 Så gøy!! Jeg hadde sett for meg du skulle få enda en gutt, tenker liksom bare på deg som guttemamma.. hehe.. Men kjempespennende å få oppleve en jente også =)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 10. mars 2009 #15 Skrevet 10. mars 2009 Gratulerer så masse med en liten datter:) Er en lettelse å gå derfra og vite at alt er i orden med den lille. Hun skal nok bli passet godt på denne frøkna, med 3 storebrødre;)
erteposen + 4 Skrevet 10. mars 2009 #16 Skrevet 10. mars 2009 I told you so!! Først og fremst gratulere med et friskt barn, og jeg forstår at det er moro med en jente denne gangen. Tror neppe vi prøver på 5 mann for å få ei jente i familien:)
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. mars 2009 #17 Skrevet 10. mars 2009 Så koselig at dere får en jente nå =) Det har vært litt etterlysning av deg her idag, så jeg har følgt spent med på hva som skjer hi hi =) Gratulerer så masse!!!!! Og lykke til =) =)
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #18 Skrevet 10. mars 2009 Ja, det hadde jeg også, altså tenkt på meg selv om guttemamma, men JM var veldig, veldig sikker og vi så jo selv at det så helt anderledes ut, så blir vel jenta da. Selv om jeg ikke helt klarer å tro på det enda, hehe...
*Rutletutt* Skrevet 10. mars 2009 #19 Skrevet 10. mars 2009 GRATULERER så masse, Alva:o))))) Herlig å se at alt er ok, og veldig gøy med en jente da:o) Gjett om hun blir passet godt på av tre storebrødre, he he;o) Jeg var også veldig som deg da vi ventet Milla - trodde liksom ikke helt på det da jm sa at det ble en jente. Jm var ikke i tvil og viste oss "kaffebønnen" - men likevel...etter fire ul til som alle viste jente, var jeg vel rimelig sikker på at det stemte, he he - men man kan jo aldri vite 100%...men så sikker som hun jm hørtes ut på dere, ville jeg nok stolt på det, ja;o) Nå kan du kjøpe rosa små jente-klær, hi hi - det syns jeg var veldig rart - å gå forbi gutte-avdelingen og bort til jente;o)
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #20 Skrevet 10. mars 2009 gratulerer, så kjempekoselig!!!! Ut å kjøpe rosa nå
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #21 Skrevet 10. mars 2009 Ja, vi måtte innom en klesbutikk eller tre, men tok litt tid før ejg fant noe jeg falt for. Kjøpte med en kjempesøt body i lilla og hvit og en lilla selebukse, akkurat passe søtt for meg + en rose body som det stod I <3 Daddy! på ;-) Vi fikk forøverig også se babyen litt i 3D ultralyd, det var helt utrolig, og da også zoomet hun inn og viste oss at det manglet noen vesentlige deler for å kunne vøre gutt, hehe...
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #22 Skrevet 10. mars 2009 Ja hva sa jeg for noen uker siden:) Synsk jeg skjønner du, men hysj ikke si det til noen hehehehe Gratulerer med en flott opplevelse:)
Gjest mphs Skrevet 10. mars 2009 #23 Skrevet 10. mars 2009 Gratulerer og så bra at alt var ok. Jeg også skrev at du ventet jente da du spurte om det tidligere. Dette blir spennende og tenk så stolte storebrødre.
The Princess Skrevet 10. mars 2009 #24 Skrevet 10. mars 2009 Weeeeeeee.. det var det jeg sa. Har tenkt så dere masse i dag. Gratulerer ! Åh så gøy da.
Ajam Skrevet 10. mars 2009 #25 Skrevet 10. mars 2009 Ble rørt av å lese dette.. Gratulerer med jente!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå