Gå til innhold

Dyre leiligheter i Trondheim?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte til Trondheim i august, og ser på ulike leiligheter til leie. Men det er jo ganske så dyrt! 7000-8000 for leilighet med 2 soverom! Er dette normalt, eller er det fordi det er utenfor "utleiesesong"? Håper jo det kommer leiligheter på leiemarkedet i sommer med litt mer anstendige leiepriser. Er det realistisk?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finner du en bra beliggende leilighet med to soverom til den prisen der, har du gjort et kupp!

 

Ellers så ler jeg godt av sommerforslaget ditt!

Trondheim er faktis en stor og ettertraktet universitetsby, og i sommermånedene går prisene til himmels, og du risikerer å måtte betale over fire tusen bare for en hybel......

Skrevet

Leilighetene i midtbyen/solsiden er dyre og gjerne små, men det finnes jo utrolig mye bra der ute. Møllenberg er et populært bo område for unge studenter iallfall. Om du har bil eller er gla i å ta buss kan det være lurt å se litt på leiligheter som ikke ligger i umiddelbar nærhet. Da finner du mye større leiligheter til rimeligere pris. Men det er smart å styre unna sommermånedene. De beste leilighetene blir revet bort først uansett. Du må være på hugget for å få noe skikkelig bra da.

Selv bor jeg ti minutter med bil fra sentrum. Har en helt ny leilighet på 100kvm. til 10 000 kr mnd. Alt inkludert. Høres mye ut med en gang, men det er ikke mye når du begynner å regne på de faktiske utgiftene som strøm/oppvarming/kabel/internet. Sjekk hva som er inkludert i leien i såtilfelle.

Perfekt for meg, men ville ikke bodd her uten bil.

Har da bodd i leilighet på flere plasser rundt i byen og prisene er høyere i byen i forhold til standard.

 

Lykke til :)

Skrevet

Treroms sånn passe sentralt i Trondheim, altså med ikke mer enn kanskje 30 min til sentrum ligger fort på 9000.

Er standard litt dårlig, eller har leiligheten høye strømregninger, nært traffikkert vei eller liknende, er den noe billigere.

 

Skal du ha det billigere enn 7000 skal du et stykke unna sentrum eller ha griseflaks og leie av gamle pensjonister som ikke har fått med seg prisnivået.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...