Gå til innhold

Sykepleiere med videreutdannelse se her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier, og har såå lyst på videreutdannelse... Hvordan går man fram, hvor søker man, hva er kravene til å kunne ta videreutdannelse?? Please, mange svar! Vil helst innen barn, eller nyfødte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da finner barnesykepleier eller nyfødtsykepleier. Jeg har tatt barnevidereutd og den er på 1,5 år. Lærer om barn fra nyfødt til ungdom. I utdanningen i Oslo har man teori, så praksis på alle avdelingene på barnesenteret (mottak, infeksjon, medisin, barneintensiv og nyfødtintensiv).

Når det gjelder krav så går det etter karakterer og at man må vel ha jobbet i full stilling i to år. Det er en fordel å ha jobbet med barn tidligere ogd et tror jeg du får ekstra poeng for. Sjekk høyskolen i Oslo sine sider for mer informasjon

http://studiekatalog.hio.no/index.php/content/view/full/320.

Jeg vet ikke hvor du bor, men det er bare å undersøke om din høyskole har videreutdanningen. Nyfødtutdanningen vet jeg ikke så mye om siden jeg ikke har prøvd, men tror den er 1 år og der er den mulig å ikke t den på fulltid også. Grunnen til at jeg valgte barn, var at den ikke er så snever som nyfødt. Lykke til med valget:)

Skrevet

Ja! Det er de jeg vil ha! Har jobbet på nyfødtintensiven på Ullevål. Bor i Østfold. Søker man gjennom skolene! Har så stor studielyst nå! Tusen takk for rådene! Trenger noe som man kan ta på deltid, pga jobb her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...