Gå til innhold

redd..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det noen andre der ute som avogtil tenker tanken på om noe blir å gå galt.. at den lille ikke skal bli velskapt..eller at du skal miste det lille gullet alt for tidlig(feks dødfødt/krybbedød)?

tror kansje jeg tenker for mye på sånne saker, men tørr ikke dele tankene mine med noen.. tørr egentlig ikke tenke på det selv og prøver å skyve det unna, men må innrømme at jeg sliter litt med det:(

 

håper for alt i verden at alt ska gå bra med oss alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du bør ta opp dette med legen / jordmoren din. Å ha slike tanker er selvfølgelig helt naturlig, men det er bra om noen vet om de slik at du kan bli fanget opp hvis du får fødselsdepresjon - selv om alt er bra med babyen.

Det er alltid lurt å snakke om slike tanker - og snakk med den du føler deg komfortabel med. Hva med barnefaren?

Vi snakker masse om det er i huset, for de tankene er her ofte hos begge. Hjelper oss å snakke om det og hva vi gjør hvis noe går galt.

 

Ønsker deg lykke til - og husk at slike tanker ikke skal være tabu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Ikke mye, men jeg tror alle tenker tanken. Jeg har til og med skrevet det i fødebrevet at jeg vil at jordmødrene skal sjekke han godt og si at han er normal (dersom han er det selvfølgelig) før jeg får ham på brystet. Har vært noen kommentarer i løpet av svangerskapet som har vært litt belastende på området, så derfor har jeg også tenkt litt ekstra på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg er ikke redd for selve fødselen og de smertene...

jeg er redd for at det skal være noe galt med min lille jente

det er noe jeg tenker mye på, spesielt nå som fødselen er rett rundt hjørnet

vil ikke tenke slike tanker men klarer ikke å koble ut slike tanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har vel de fleste det.. i mine graviditeter har det alltid vært sånn jo nærmere terminen det kommer.. så dukker det opp tanker om alt som kan gå galt under fødselen, at det er noe med babyen, osv..

Men skyver tankene fort unna, man kan ikke gå rundt å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at det er flere som tenker på det.. trodde jeg var litt panisk:P

men er kansje ikke slik alle går å snakker høyt om.

nei, får tenke positive tanker!

 

DETTE SKAL GÅ BRA!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer til å gå bra!! Det gjør heldigvis det for de aller fleste av oss, så prøv å ikke bekymre deg - du bruker bare masse unødvendig energi på det. Bedre å bruke energien til å glede seg, for det er det helt sikkert aller mest grunn til. :) Ta bekymringene hvis det skulle vise seg at det er grunn for det, og så konsenterer du all din positive energi på å tenke at dette går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også skrive under på at det er helt normale tanker å ha - når det selvfølgelig ikke er så ille at det tar over for all glede og forventning oppi dette da.....

Jeg sier det ofte at når man får barn så har man skaffet seg bekymringer for livet, men sånn er det nok for alle.... :) Det går nok helt fint ja, så dumt å bruke all energi å bekymre seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...